- Gäst
- Oregistrerad ●
Det har rycktast om det länge….Men det BORDE komma nya modeller med bättre spec:ar och mer G5/Alubook utseenden snart (inom 12 månader typ). 17" och 23" skärmarna har ju funnits länge, 20" har funnits i typ 16 månader och sitter nu även i iMacen (så Apple "blir av med den" på pro-sidan). Apple kör även nu sin pro-kampanj på 23" skärmen med rabatt… Men när, vad och så vet nog inte många här
Någon som kan spekulera i hur stor chansen är att de släpper en skärm med mer än 72dpi?
Är inte 72 dpi standardupplösningen för video eller något sådant!? Har fått för mig att Apples satsning på DV-edting är en anledning till valet av upplösning på skärmarna. Nu har de i och för sig släppt FCPHD (inte för jag vet vad det innebär för antalet dpi) och det kanske borgar för fler dpi!?
/Jont Olof
Think Secret har saftiga rykten om nya skärmar på 20, 23 och 30 tum. ADC ska skippas, och istället går de över till DVI. Ny design i borstad aluminium.
De låter mycket säkra på sin sak, men ryktessidor är ju alltid ryktessidor. Om de har rätt så får man hoppas att priserna ligger lågt, med tanke på att 20" blir minsta modellen.
Jag läste någonstans att nya linjen kommer att bestå av en 20", 23", 30" skärm...
Det är det ryktet som florerat ett tag. Bristen på 30" TFTer lär vara anledningen till dröjsmålet. Sen är väl frågan hur säkra ryktena är. Jag skulle inte tacka nej till en 30" TFT, men frågan är om det inte blir lite väl stort.
30" hade varit en riktig "killer". undrar bara vad upplösningen i så fall blir? samsungs 40"-are har ju inte så hög upplösning :rolleyes: Apples 23" har ju väldigt bra upplösning.
ex. samsung 32" TFT: Maximal skärmupplösning 1280x768
dröm:
20" 10 000 kronor
23" 15 000 kronor
30" 20 000 kronor
30" hade varit en riktig "killer". undrar bara vad upplösningen i så fall blir? samsungs 40"-are har ju inte så hög upplösning :rolleyes: Apples 23" har ju väldigt bra upplösning.
ex. samsung 32" TFT: Maximal skärmupplösning 1280x768
dröm:
20" 10 000 kronor
23" 15 000 kronor
30" 20 000 kronor
Fortsätter drömmen:
Inkl. moms.
Tydligen så är nya skärmar på gång, det verkar som dom vill sälja av sina gamla skärmar i lager innan dom lanserar dom nya..
Det hoppas jag, in med en sexig 30"are!!!!!
Dom där har snurrat runt ganska länge - minst tre-fyra månader.
Idén är bra men tror du inte att den riskerar att ramla framlänges?
Ja, den där designen ser lite farlig ut minst sagt!
Minst sagt. jag skulle inte våga röra den skärmen om den inte var fastskruvad i bordet. Kolla den höga tyngdpunkten och den lilla fotytan...
Givetvis är den fejk, men bilderna visar bara på ett ungefär hur killen som såg skärmarna uppfattade att dom såg ut. Om han har sett skärmarna eller bara hittar på kan man ju disskutera istället i all oändlighet.
Det bildet ser jo bare ut som en G5 powermac med skjerm på siden. Jeg håper ikke de lager en så klumpete og kantete metallskjerm. Hvis alt blir grå og tung metall så blir for mye selv om powermac er snygg i alu-finish.