Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotline Client för OS X?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-22 22:50

Någon som vet var man hittar Hotline Client för OS X? De på versiontracker o download.com är bara för classic.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Robert F:
Någon som vet var man hittar Hotline Client för OS X? De på versiontracker o download.com är bara för classic.

Pitbull Pro är en av klienterna som är för OS X. Fungerar bra men kostar pengar. Det finns säkert massor med andra alternativ men Pitbull är den jag använder.

Även jag använder Pit Bull. Programmet funkar helt utmärkt. Kostar en liten slant, men det är det definitivt värt.

/martin

Frogblast fungerar utmärkt...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-23 11:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: r-0X#Zapchud:
Frogblast fungerar utmärkt...

Tack för tipset!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-23 12:08

Hehe, jo jag har använt Frogblast i mer än ett år och gör det fortfarande. Den har sina fördelar och nackdelar. Även Pitbull har jag provat. Jag brukar numera växla mellan Hotline Client och Frogblast därför att det kan ibland variera på farten man får plus att HLC e bra att ha om man vill läsa News, vilket ju inte går i Frogblast än. Men jag glömde nyligen göra backup på Hotline Client för OSX innan jag formaterade min HD. HLC e som sagt inte på Versiontracker el. download.com även om det står att de finns där. De e som sagt för classic egentligen, märkligt nog. Någon som vet var man kan få tag på Hotline Client för OSX alltså?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-23 12:30

Den jag har är funkar både i classic och i x. Har för mig att det var något trassel vid installation, eller rättare sagt när man ska välja namn och alltihop. Tror jag var tvungen att slänga in den i 9:an, inte i classicbakrund.

Här är adressen i alla fall.
http://download.com.com/3000-2147-6545927.html?tag=lst-0-3

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-23 12:58

Hmm... så du menar att du startade om i OS 9.?, installerade Hotline Client där och sen startade du om i OSX och sen när du öppnade Hotline där så öppnade den OSX? Eller?

[ 23 Juli 2002, 12:59: Meddelandet ändrat av: Robert F ]

Installeraren är för classic, medans programmet som installeras är för os x...

dont ask me why

  • Oregistrerad
  • 2002-07-23 16:26

Använder Frogblast och Panorama. Båda fungerar bra.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-24 10:14

Ja, jag startade om i classic och installerade på grund av att classicbakrunden frös under installation. Installeraren kräver ju classic. Så jag gjorde installation + inställningar i 9:an och sedan funkade den som den ska i x.

Martin

[ 24 Juli 2002, 10:18: Meddelandet ändrat av: Martino ]

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-24 13:26

Martino, jag gjorde ungefär som som dig.
Det gick nämligen bra för mig att öppna installeraren i classic och installera därifrån och sen öppnades HLC i OSX. Konstigt, men det funka så.

Fråga: Får du upp ett felmeddelande precis innan du kommer in på en server. Typ: "Transport error...". Har hört att väldigt många får detta meddelande numera. Oftast är det dem som installerat nyligen. Tex. har jag HLC för OS 9.2 på annan dator sen länge och där kommer inget felmeddelande. Det är dock bara att klicka bort felmeddelandet i OSX sen funkar det bra. Men detta meddelande verkar komma upp varje gång man ska in på en server. Är det så för dig eller någon annan också?

[ 24 Juli 2002, 13:29: Meddelandet ändrat av: Robert F ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-24 16:16

Nej, jag har inte några felmeddelande!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Robert F:
Får du upp ett felmeddelande precis innan du kommer in på en server. Typ: "Transport error...". Har hört att väldigt många får detta meddelande numera.

Jag får det också alltid när jag ansluter till servrar. Men inte mycket att göra mer än att klicka bort rutan

1
Bevaka tråden