Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Proteus 4 problem

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-04-15 10:20

Nu när nya versionen kommit ut så har jag testat det lite igen men har fortfarande problem med att icq kontot kopplar upp och ner hela tiden. Någon som har detta problem och löst det?

• Oregistrerad
  • 2004-04-15 10:31

Nej, jag har inte märkt några problem ännu!
Verkar funka bra... dock så under version 3 hade jag problem med uppkopplingen av MSN.

Av kommentarerna i forumet på Proteus hemsida så tror jag att jag väntar tills fler problem och buggar fixats innan jag byter till 4:an.

Kan bara kommentera att jag också har problem med att den kopplar ner och upp ibland, samt att den ibland vid uppstart glömt att mitt konto ska vara aktivt, så jag måste gå in i inställningarna och kryssa för det. Dessutom visar den inte alltid Contacts-fönstret vid uppstart, så då får man starta om programmet.

• Oregistrerad
  • 2004-04-15 16:47

Har ni någon erfarenhet med IM klienten Fire?
http://fire.sourceforge.net/

• Oregistrerad
  • 2004-04-15 17:29

Wognum: Fire funkar bra för mig än så länge, nya versionen är helt ok mot MSN.. Däremot har jag inte fått ordning på någon IRC konfiguration men där använder jag X-Chat ändå så... Jag överlever

//Trinodia

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-22 20:04

Proteus fungerar bra för mig, inga nerkopplingar.. Men hittar inte filöverföringsfunktionen, den verkar inte fungera, är det någon som vet. Gillar funtionen att identifiera dem man chattar med genom att skriva in deras fullständiga namn trots att de kör med chattnamn/smeknamn..

• Oregistrerad
  • 2004-04-22 23:32
Ursprungligen av formica:

Proteus fungerar bra för mig, inga nerkopplingar.. Men hittar inte filöverföringsfunktionen, den verkar inte fungera, är det någon som vet. Gillar funtionen att identifiera dem man chattar med genom att skriva in deras fullständiga namn trots att de kör med chattnamn/smeknamn..

Finns ju under menyn "File"->Send File, men går ej att välja...
Har väl inte byggts ut/aktiverats än p.g.a. att det inte funkat något vidare?

Nu kör jag inte fyran, men Protues har väl aldrig haft speciellt bra stöd för filöverföring.

• Medlem
  • 2004-04-23 00:07

Har konstigt nog inte haft några problem ännu med Proteus 4. Har ni som haft problem testat att ladda ner den nya beta-versionen? Den släpptes i går tror jag.

/majk

Filöverföring ska inte fungera i 4.0 har Justin sagt. Den funktionen ska komma i version 4.5 eller nåt. :/

jag har ett annat problem sedan jag installerade 4an och det är att alla kontakter inte visas online som är det.
Speciellt på MSN men även ICQ.
Någon annan som har detta problem?

• Medlem
  • 2004-04-23 22:10

Nu har det kommit ytterligare en ny beta-version. Allt fungerar fortfarande för mig, det här kan ju inte stämma.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12703

Ursprungligen av majk:

Nu har det kommit ytterligare en ny beta-version. Allt fungerar fortfarande för mig, det här kan ju inte stämma.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/12703

Samma här. Finns både för- och nackdelar jämfört med trean anser jag, men på det stora hela är jag nöjd med fyran. Fungerar felfritt och stabilt för mig än så länge.

//fredrik

Läste en intressant kommentar från Justin på Proteus diskussionsforum:

Just An Interesting Thought, About serial numbers

Since 4.0 has come out, over 7,000 unique failed attempts to use blacklisted and invalid/inactive serial numbers.

I didn't think it would have been this high.
- Justin

Rätt hög siffra alltså...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-25 10:48

Prova gärna adium om ni är trötta på Proteus.
Ruskigt snabb och snygg klient.

Verkar också ha lite tvivelaktig filöverföringsfunktionalitet men det går ialla fall

jag har testat två olika versioner av fyran och inte en enda gång har klienten lyckats 'connect'a. håller mig till adiumX tills dess att justin fått ordning på det där...

ser dock trevlig ut.

1
Bevaka tråden