Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

svensk-rysk ordbok?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon här som kan tipsa om någon bra svensk-rysk ordbok? För Mac och för Windows.
Min flickvän arbetar som tolk/översättade mellan ryska och svenska och trots letande så verkar det vara svårt att hitta något som passar.

All hjälp till att undertecknad kan fylla tomtesäcken tas emot med stor tacksamhet.

/Anders

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Isaksson:
Finns det någon här som kan tipsa om någon bra svensk-rysk ordbok? För Mac och för Windows.
Min flickvän arbetar som tolk/översättade mellan ryska och svenska och trots letande så verkar det vara svårt att hitta något som passar.

All hjälp till att undertecknad kan fylla tomtesäcken tas emot med stor tacksamhet.

/Anders

Jag känner tyvärr inte till någon sådan ordbok, själv är jag i akut behov av en dansk-svensk. Vissa danska ord är omöjliga att gissa sig till.
Några tips?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olav Rust:
Vissa danska ord är omöjliga att gissa sig till.

Har samma problem med vissa ryska ord

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Isaksson:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olav Rust:
Vissa danska ord är omöjliga att gissa sig till.

Har samma problem med vissa ryska ord

Jo, du är rolig. Men faktum är att danskan olikhet med svenskan inte tas riktigt på allvar. Det där språket ska man väl behärska, tycks många anse.

Är det någon här som tar danska på riktigt allvar då?

Jag känner tyvärr bara till den här...
(OBS nätbaserad....)

1
Bevaka tråden