Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ersättare för audiogalaxy...?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-23 13:48

Hade precis börjat använda audiogalaxy och sputnix när tjänsten stängdes för nedladdning...
Någon som har förslag på ngt motsvarande...?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-07-23 14:48

Finns inget för Mac förtillfället som e LIKA BRA som Audiogalaxy när det gäller musik, tyvärr.

Det som gäller och är bäst för tillfället anser jag vara:

1. Kontakter! Alltid bra. Många har egna privata FTP servrar som är grymt bra! Alltså KONTAKTER och PRIVATA FTP-SERVRAR. OMDÖME: KANON, man kan få mycket bra fart och hitta mycket!

2. HOTLINE. "Den som söker den finner..." www.tracker-tracker.com. OMDÖME: Mycket bra. Många har T1 eller T3 servrar. Som sagt är kontakter värdefullt och att man har bra saker att byta med.
"Gratisservrar" förkommer också....

3. Acuisistion eller vad den heter. Rätt ny Gnutella client som scannar av Morpheus, Limewire, Bearshare m.m.Man kan hitta mycket där som man inte hittar annars. Skiftande fart från dåligt till väldigt bra. Köbildningar kan förekomma. Ha tålamod. OMDÖMME: Helt Ok!

4. Limewire. Lite seg men bra.

5. Direct Connect med VIRTUAL PC. DC är grymt bra och man kan hitta i princip allt. Men man behöver alltså VPC. OMDÖME: OTROLIGT BRA och mycket ALBUM och FILMER m.m.

Detta är det bästa för Mac just nu. Men AG är egentligen inte stängd. Man kan fortfarande samtala med andra i flera forum m.m.

Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-23 15:00

Ok! Tack för hjälpen!!

XNap för OS X fungerar fin fint här.
Kör även eDonkey (som är lite krånglig att sätta upp och buggig GUI klient, men värt besväret) för att tanka filmer. Slår Kazaa lätt.

Sen också med Limewire som reserv.
Acuisistion har jag aldrig fått att fungera tyvärr. Men ser fin ut.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2002-07-23 16:17

Jag har provat både Aquisition och Lime Wire men det finns inget som går upp mot NEO.
Jag fattar inte riktigt hur den funkar, men den kopplar upp sig mot dom som använder Kazaa tror jag. Stabilt och många fina funktioner. Finns till X på versiontracker.
versiontracker

För den som fortfarande håller sig till Classic finns ju iSwipe, som nu fungerar snabbare och bättre än Limewire.

  • Medlem
  • Borås
  • 2002-08-20 15:30

Det finns ju även en Java version av DirectConnect som fungerar hyfsat bra i OS X. Lite buggit GUI men jäkla snabb nedladdning.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-08-20 19:07
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: daniellindskog:
Jag har provat både Aquisition och Lime Wire men det finns inget som går upp mot NEO.
Jag fattar inte riktigt hur den funkar, men den kopplar upp sig mot dom som använder Kazaa tror jag. Stabilt och många fina funktioner. Finns till X på versiontracker.
versiontracker

du ska vara försiktig med neo, den scannar av massor med ip adresser för att hitta alla filer.
då kan vissa datorer se det som ett intrångs försök....bara ett tips

  • Oregistrerad
  • 2002-08-22 12:58

Hej! Jag kunde inte ladda hem filen från versiontracker (java DC dvs), är det någon som kan tänka sig att skicka över den till mig via e-post? Även ett tips på hur man installerar och kör igång programmet. Har lyckats få hem en javadc.jar-fil men vet inte ifall det är den man ska använda eller hur man ska starta den. Några tips någon?

Java Direct Connect for mac

Bläddra ner en aning på sidan.

Tips !

Neo behöver inte alls skanna längre, välj att ladda ner master list istället, du kan göra det flera gånger i följd och får upp till 500 hostar per gång från en central server - klockrent !

/ Daniel

1
Bevaka tråden