Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sigma EX till eos 300D?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag var mindre nöjd med kitgluggen till min 300d har köpt ett : 24-70mm f2.8 EX Aspherical DG DF. Efter en del fotande upptäcktejag en del damm innuti objektivet vid bränvidd ca: 50. Detta syntes också vid närmare granskning på dataskärm. I övrigt var objektivet skarpt och snabbt. Jag såg inga andra problem. Men jag gick tillbaka till butiken (Expert Fridhemsplan) som var hjälpsamma och genast bytte ut objektivet. Nu när jag testat glugg 2 är jag mindre nöjd. Jag upplever att objektivet felfokuserar mycket. Fokus hamnar ofta ca: 10-50 cm bakom mitt motiv. Dessutom tycker jag att bildresultatet vid alla möjliga inställningar blir bättre med kitgluggen (18-55) än med Sigmagluggen. Detta borde väl inte vara fallet?

Är detta en skitglugg eller har jag bara haft extrem otur?

Vad ska jag göra? skicka objektivet till Sigma eller försöka häva alt. byta köpet?

Känner mig förvirrad, arg och besviken..??

Jag är ganska dålig på "tredjepartstillverkarna" men såvitt jag känner till - och med tanke på specifikationen - så ska väl EX tillhöra Sigmas bättre gluggar och då kan jag inte se att du ska behöva acceptera de problem du nämnt. Att det inte fokuserar riktigt tyder helt klart på att du har fått ett dåligt exemplar för så ska ingen glugg göra. Gå tillbaka till butiken där du handlade så hjälper de dig säkert.

1
Bevaka tråden