Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nya pb 12" med extern skärm?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är så att jag funderar på att köpa den nya pb 12":an, det jag undrar är att om jag kopplar in en extern skärm på den.. är jag då fortfarande låst vid 1024x768, eller kan jag driva skärmen i en större upplösning säg 280x1024?

• Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-04-20 21:48
Ursprungligen av McDaddy_Kane:

Det är så att jag funderar på att köpa den nya pb 12":an, det jag undrar är att om jag kopplar in en extern skärm på den.. är jag då fortfarande låst vid 1024x768, eller kan jag driva skärmen i en större upplösning säg 280x1024?

Ska ju inte vara några problem, kan ju köra 1280x1024 på min Gen A powerbook..

Hittade nedan på Apples hemsida

Video and graphics support

NVIDIA GeForce FX Go5200 graphics processor with AGP 4X support and 64MB of DDR SDRAM video memory (12-inch models)

Dual display and video mirroring: Simultaneously supports up to 1024 by 768 pixels on the built-in display and up to 2048 by 1536 pixels on an external display, both at millions of colors (7)

Ska man tolka det där som att man kan slå av skärmdubbleringen och få olika bild på intern och sidoskärm? Extremt viktig finess! (För mig i alla fall.) På tidigare iBook har det behövts ett firmwarehack för att aktivera möjligheten.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Ska man tolka det där som att man kan slå av skärmdubbleringen och få olika bild på intern och sidoskärm? Extremt viktig finess! (För mig i alla fall.) På tidigare iBook har det behövts ett firmwarehack för att aktivera möjligheten.

På iBook ja, men inte PowerBook. Och det var ju PB12" det handlade om

1
Bevaka tråden