Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad har hänt med appleinsider?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Appleinsider denna osvikliga källa till nyheter om vad som händer inom Apple verkar ha dött.
Är det någon som vet något om vad som händer hos Appleinsider?
Orkade inte Apple leta efter hans källa och ansätllde en kontraktsmördare eller?

Han som har hand om MacNN, Monish, är något av ett problembarn (enligt vad jag läst). Att fixa AppleInsider var något som skulle varit gjort för ett par månader sen. De andra som jobbar med MacNN vet inte vad som händer heller.

De inväntar en ny server som sajten ska köras på, det är väl det senaste. Men ingen vet när servern kommer...

Någon sade också att ISPn inte fick betalt för använd bandbredd och stängde ned sajten. Så nu väntar server och ISP-byte, m.a.o...

Tillbaka online kommer den, frågan är bara när.

[ 21-08-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

• Medlem
  • Nacka
  • 2001-08-23 16:02

Föredrar nog www.macosrumors.com när jag vill få en dos livliga funderingar om framtiden...

Förutom att Macosrumors killen alltid är hög när han sitter och hittar på olika saker utan någonsomhelst verklighetsförankring. Det förvånar mig varje gång jag ser att Macpressen har citerat något därifrån.
Appleinsider må vara sena med sin uttalanden men när de kommer så stämmer de oftast til 100% på vad som ska komma på olika Apple presentationer.
Ibland blänker Appleinsider till med olika reportage om produkter som ska komma flera måndader innan någon vet om dem. Och som oftast visar det sig att han har rätt.

Så illa tycker jag inte om MacOS Rumors, dom har oftast rätt bra koll på läget, tillsammans med några rejäla utsvävningar. Men facit i handen har de berättat om mycket som komma skall på ett hyfsat rätt sätt.

Det är lite sött hur extremt positiva de är i grunden, de ska alltid vända varje negativ nyhet till en positiv sådan. Säger hela macvärlden bu så säger dom "men om man ser det såhär..:"

haha skön morgon läsning för trötta ögon..

Hedmans beskrivning av osrumors nissen var latjo.

Hur som helst så håller jag med om ovanstående att osrumors inte är så pjåkig. Till o från riktigt intressant. sen om det stämmer bra med verkligheten el inte är inte så intressant. Jag klassar den som minst trovärdig som sagt.

Men ibland intressant läsning..

1
Bevaka tråden