Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem i Word X

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-13 11:39

Har ett litet problem som jag undrar om någon kan hjälpa mig med.
Jag har Word filer som jag dubbelklickar på och som öppnar Word. Problemet är att filen som jag dubbelklickar på inte öppnar sig när väl Word är uppe. Istället måste jag gå genom Word och öppna filen.

Har kollat vilket program som filerna skall öppnas med och de har rätt ikon också men an någon anledning så funkar det inte riktigt som det skall.

• Oregistrerad
  • 2003-02-14 13:10

Ingen som kan har någon bot mot detta??

• Medlem
  • International user
  • 2003-02-14 13:48

Gäller det alla dina Word-filer? Om inte testa att spara om de filer som strular (Välja Spara som.. under Arkiv och skriv över den gamla filen)

Jag har ett liknande problem tidvis men endast då Word redan är igång och har andra fönster aktiva.

Föresten, har du uppdaterat till senaste versionen av Office? Testa det annars

Intressant. Fick just ett sådant problem. Botemedlet ska vara att gå in i statusfönstret (äpple+i) och ange att alla worddokument ska öppnas med just Word. I mitt fall är Entourage valt som programmet som ska öppna filerna. OK, vad bra då. Det är bara att ändra...
Icke sa nicke. Dumma burken vill inte lägga till Word som default-program som öppnar Wordfiler!
Jag har ominstallerat Office och uppgraderat.

• Oregistrerad
  • 2003-02-14 15:11

Jag upplever Word X som ännu underligare och buggigare än Word -98. Det hittar ständigt på nya sätt att öka andelen gråa hår på mitt huvud. Sista tricket var att hindra mig från att kunna redigera min text. Startade om etc , inget hjälpte. Kopierade allt till nytt doc., då fungerade det. Kanske programmet blir stabilare någon gång framöver..........

Har fått ett okul Word-problem. jag har en gammal fil i Apple Works som jag kopierat in i ett Word vX dokument. När jag gör det så börjar Word krascha. Allt fortare och fortare! Alltså först kraschar det en gång. Så startar jag om och jobbar vidare en tid. BOOOM, krasch inom ca 20 sekunder, sedan 15, så 10, så fem sedan BOM,BOM, BOM. Ungefär så. Detta är andra gången det händer och det är i bägge fallen så att jag kopierat från AW6-fil till Word vX. Obs, det handlar om två olika AW6 dokument! What´s up, doc?

Word vX är väldigt kraschbenäget. Kolla kommentarerna i den här tråden.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-09-16 22:29

Länken ovan funkar inte sedan omläggningen till vBulletin.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Länken ovan funkar inte sedan omläggningen till vBulletin.

Jo, det var den stora nackdelen med bytet av forum. Alla mina fina gamla länkar är brytna för alltid. Men jag har sökte lite:

Jag tror det var denna tråd jag syftade på:
Word avslutas helt oväntat...

Men kolla även dessa:
Office X problem
Word under X
Office:x vill bara krascha

1
Bevaka tråden