Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken internettjänst är du mest intresserad av?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mac.se erbjuder flera olika tjänster på svenska för dig som kör Mac. Nu undrar vi vilken tjänst du uppskattar mest och vilka nya tjänster du skulle vilja se.

iSync

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-04-23 12:37

Instämmer - synkning av kalender, adressbok, bokmärken etc.

He... just när jag postar, 12.46, så har "Virusskydd" 0 %...
Undrar hur det skulle ha sett ut på en pc-site...

Ursprungligen av Jan-Åke N:

He... just när jag postar, 12.46, så har "Virusskydd" 0 %...
Undrar hur det skulle ha sett ut på en pc-site...

Det är ruskigt sant. Skönt att köra Mac!

• Medlem
  • Oslo
  • 2004-04-23 22:06
Ursprungligen av Filiford:

Instämmer - synkning av kalender, adressbok, bokmärken etc.

Precis min högsta önskan också!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-23 13:14

Går det att få webpublicering av kalender med Entourage? Version v.X eller 2004.

iSync. Och dessutom blev jag väldigt sugen på den där blogen...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-04-23 17:12

Lägga upp album från iPhoto vore grymt.

• Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-23 17:22

Håller med! iPhoto album vore toppen!

Jag har lite udda behov

1) Först och främst skulle jag vilja ha en mailforwarder som även arkiverar all mail den forwardar.
2) Hemsida med 100-250MB inkl php(inkl gd), 1-3 MySQL-databaser och man ska ladda upp sakerna via något säkert protokoll(läs: inte ftp utan gärna sftp ev. scp).

Mirkk och Wärsch.

IMAP
och ett billigt/gratis webhotell med Java

Jätteintressant med feedback!

Fortsätt drömma och komma med idéer!

• Medlem
  • Järfälla
  • 2004-04-24 13:55

Jag skulle helst vilja ha en funktion liknande.mac där man kan synca sin adressbok med mac.se. Då skulle man snabbt och smidigt kunna mejla oavsett om man har tillgång till sin egen dator eller befinner sig på språng.

• Oregistrerad
  • 2004-04-24 17:29

gratis internetutrymme med databas tillgänlighet.

Finns typ inget ute vad jag vet.

• Oregistrerad
  • 2004-04-24 23:30
Ursprungligen av http://mail.mac.se/homepage.wssp:

Vi erbjuder ännu inte möjlighet till databas eller scriptspråk som Perl, CGI, PHP men vi planerar att utöka tjänsteutbudet senare i vår med dessa tjänster.

När är det tänkt egentligen? Har planerat att köpa domän och fixa ett webbhotell inom snar framtid, och hellre stödjer jag mac.se än b-one.net eller övriga.
Fixar ni detta så beställer jag tjänsten av er!

Önskemål: PHP, MySQL, GD.

Ursprungligen av freeze:

När är det tänkt egentligen? Har planerat att köpa domän och fixa ett webbhotell inom snar framtid, och hellre stödjer jag mac.se än b-one.net eller övriga.
Fixar ni detta så beställer jag tjänsten av er!

Önskemål: PHP, MySQL, GD.

PHP innebär en hel del säkerhetsrisker och vi försöker hitta lösningar för att hitta en 100% säker serverlösning innan vi vågar dra igång något sådant.

Dessutom misstänker jag att vi kommer få väldigt mycket support-frågor samma sekund som vi tillåter PHP, MySQL etc - något som vi inte kan erbjuda kostnadsfritt (eller inkluderat i priset). Knepigt.

• Oregistrerad
  • 2004-04-25 15:19
Ursprungligen av Björnström:

PHP innebär en hel del säkerhetsrisker och vi försöker hitta lösningar för att hitta en 100% säker serverlösning innan vi vågar dra igång något sådant.

Dessutom misstänker jag att vi kommer få väldigt mycket support-frågor samma sekund som vi tillåter PHP, MySQL etc - något som vi inte kan erbjuda kostnadsfritt (eller inkluderat i priset). Knepigt.

Ni kanske kan ha det som ett tillval i såna fall?

Antingen 2 tjänster. En utan PHP, MySQL. Och en med, eller att ni har en tjänst. Men ni har har något sett att stänga av PHP och MySQL?

Sen kan ni väl bara fixa wiki och låta andra människor skriva en FAQ åt de som behöver det.

Bara ett förslag då

• Medlem
  • 2004-04-26 05:54

Björnström

har ni några planer att fixsa så man kan betala mac.se genom http://www.paynova.se/swe/ ?

det skule kenas betre att kuna betala med en som kan visa svensk valuta kr i stälet för euro och dolar.
plus den är svensk då med

Ursprungligen av Golab:

Björnström

har ni några planer att fixsa så man kan betala mac.se genom http://www.paynova.se/swe/ ?

det skule kenas betre att kuna betala med en som kan visa svensk valuta kr i stälet för euro och dolar.

Mitt paypal-konto visar valutan i SEK iaf. Men visst vore det bekvämt med hela paypal-servern (eller motsvarande) på svenska.

• Medlem
  • Umeå
  • 2004-04-27 11:09

mitt tips

http://www.icalx.com/
Webbkalender med iCal-stöd. Klarar av att man laddar upp en ical, men ger inga möjligheter att ändra på kalendern via www.

Ursprungligen av Golab:

Björnström

Vi håller på att diskutera just detta med Euroline som är en svensk kreditkortsinlösen. Om vi får rätt pris tecknar vi avtal inom 14 dagar.

IMAP mail, möjlighet att koppla på sitt eget domännamn, PHP, GD postgresQL samt mySQL > 4.0. Supportfrågor tror jag inte ni får om PHP så länge det kör som det ska, och får ni det får ni hänvisa mailinglistor etc. Eller betala några att svara på dessa frågor

Vad gäller postgresQL och mySQL så finns det utmärkta "programmen" phpPgAdmin och phpMyAdmin, som många kommersiella webbhotell kör...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-26 13:44

Jag skulle gärna se möjlighet att spärra html-mail i webmaildelen, eller ännu hellre bara kunna spärra referenser till bilder, flashfiler, webbugs och annat. Just webmaildelen är något jag ser mig använda i mer offentliga miljöer, då vill jag helst inte överraskas av sjungande toplessvykort och sånt...

Annars det som övriga sagt. Synkmöjligheter och sftp/scp istf. ftp. Säker WEBDAV (som verkar utlovas) vore väldigt trevligt.

Ursprungligen av JohnAsh:

Jag skulle gärna se möjlighet att spärra html-mail i webmaildelen, eller ännu hellre bara kunna spärra referenser till bilder, flashfiler, webbugs och annat. Just webmaildelen är något jag ser mig använda i mer offentliga miljöer, då vill jag helst inte överraskas av sjungande toplessvykort och sånt...

Annars det som övriga sagt. Synkmöjligheter och sftp/scp istf. ftp. Säker WEBDAV (som verkar utlovas) vore väldigt trevligt.

Vi kommer erbjuda just det du skriver - block mot HTML mail i webbmailen i version 1.1 som kommer snart.

• Medlem
  • Piteå
  • 2004-04-27 18:32

Tycker det viktigaste är att det inte är någon spärr på hur många meg/gig man får överföra från sitt konto. Finns inget som är så irriterande som när man har nått den gränsen och det är 25dagar kvar av månaden >:(

• Oregistrerad
  • 2004-04-27 22:06

Som nån sa tidigare, en koppling till Adressboken vore guld. Men det kannske inte är möjligt?

Synkning av adressboken, ical & bokmärken via isync vore trevligt.

/ Andreas

1
Bevaka tråden