Hade idag lite fredagstur. Ringde på morgonen till Macforum i Göteborg och frågade om dom hade kvar 512MB minne för PB 12" ( 1 GHz modellen ) och det tämligen låga priset 988 kronor exkl. moms - det hade dom och räknade med att dom inte skulle ta slut under dagen. Till saken hör att Macbarometern hade listat Macforum som billigast, billigare än t.o.m "Styggapojken" i Malmö.
Så vid 3-tiden stövlade jag in och köpte mig en 512:a i tron att det med moms skulle bli ca: 1.250 kronor - men se icke, på bordet las en räkning på strax över 1.700 kronor inkl. moms - självfallet så protesterade jag lite och affärsbiträdet (?) fick gå in på kontoret och kolla vad som gällde. En liten stund senare kom han tillbaka och då visade det sig att man under lunchen hade höjt priset med 504 kronor (inkl. moms)... nu hade jag tur för dom hade 1 minne kvar av gammla batchen så priset som gällde på morgonen och telefon fick bli vad jag betalade.
Nu kan man ju bara gissa på att fler butiker är på väg att höja så om ni är på gång att skaffa minne till speciellt bärbara datorer så kan det vara på sin plats att snabba sig, det lär dröja länge innan priserna går ned.
Olle