Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera språk

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag var dum och installerade tusen miljoner språk när jag installerade Phanter. Någon som vet hur jag kan ta bort de jag inte använder, för att spara utrymme?

/Kristofer

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-04-24 10:56

Jag har sett några olika program för att ta bort "localized files" på versiontracker. Jag tror en hette "Delocalizer". Men varning. Jag gjorde samma som du - upptäckte att jag installerat massa onödiga språk och körde ett sånt där program. Det slutade med att hela systemet började uppföra sig väldigt besynnerligt och jag installerade om hela sk***n till slut - med bara nödvändiga språk. Men, men..dom kanske har fixat till dom där "delocalisarna" nu. Om inte så kan du ju bara kläma in ett nytt system ovanpå det gamla.

PS: Här är ett program:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11174

Jaha ok, om det är massa problems med det skippar jag nog det då. Tack ändå

Här har du en "Lisa" till nästa install du gör:

Är det bara Panther du vill installera?
Om så, i med Pantherskivan/välj installera/datorn startar om/välj språk/tryck sedan på Arkiv (längst upp till vänster) välj skivverktyg/ i skivverktyg markera hårddisken+ välj radera på knappen till höger/ välj sedan Mac OS extended journalförd+ta bort bocken för classic-stöd/ döp hårddisken/ i alternativ längst ner kan du även välja att skriva nollor över hela HD vid formateringen/ tryck på radera längst ner till höger/ O.B.S. formateringen tar längre tid om du väljer "nollad". Efter att formatering är klar avsluta skivverktyg (Äpple+Q) du är nu tillbaks till installationen där du kan välja bort alla onödiga språk m.m. BSD-subsystem är dock bra att installera omCocktail,Onyx m.m skall användas. Alla dessa skrivar-drivisar brukar jag ej ta med i installationen (går bra att hämta hem på nätet istället). Denna installation=20-25min.

O.B.S. att formatering ingår i denna beskrivning!

I X.3 kan du plocka bort onödiga språk i "get info"-menyn

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-04-25 00:55
Ursprungligen av Stålarm:

I X.3 kan du plocka bort onödiga språk i "get info"-menyn

Hur?

Såg inget sådant.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-09-08 18:12

Avinstallera språk i Tiger

Hur avinstallerar man de språk man inte behöver. Tänkte frigöra lite diskutrymme.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-09-08 18:27
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2007-09-09 06:59

Tack!

1
Bevaka tråden