Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mozilla problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kiruna
  • 2002-08-04 14:19

Jag brukar komma förbi fönstret med den eldsprutande draken men efter det så börjar problemen. Direkt när den laddat färdigt dyker Netscape Feedback Agent upp och efter det så hänger datorn sig, jag använder version 1.0 och kör webbläsaren under Mac OS 9.1.

Jag behöver verkligen hjälp, vill inte gärna gå tillbaks till M$ Explerror.

• Medlem
  • International user
  • 2002-08-04 18:03

Testa med att stänga av alla tillägg utan systemtillägg för att se om det är ngt sånt som bråkar.

annars finns ju version 1.1 av Mozilla som beta nu. Kanske går det bättre med den.

[ 04 Augusti 2002, 18:06: Meddelandet ändrat av: mattan ]

• Medlem
  • Kiruna
  • 2002-08-05 20:58

Nu kan jag i alla fall utesluta TalkBack som jag trodde var boven i dramat, har stängt av den men Mozilla krånglar fortfarande. Jag har också märkt att det är först när jag kopplar upp mig som den börjar krångla(har 56K modem). Så länge jag är offline fungerar Mozilla men så fort modemet ringt upp servern så hänger den sig, eller rättare sagt blir oerhört seg för jag hör hur datorn fortfarande jobbar efter det.

Måste få Mozilla att fungera igen, hatar hatar hatar M$ Explerror och Outlook Express.

Har haft liknande problem under MacOS X. Fimpade hela mappen med Mozilla-profilen, och allt fungerade igen.

1
Bevaka tråden