Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote install av OSX server 10.3

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-25 11:32

Hur gör man en remote install av OSX server?
Läste någonstans att Xserve saknar graffa kort så man måste göra en remote install,
men jag hittar ingen Apple dokumentation på hur jag ska gå till väga.

Någon som kan berätta hur man gör ? Eller om det är möjligt....

Om du med graffa kort menar grafikkort så stämmer det inte. Det går alldeles utmärkt att koppla en skärm till xservern.
En remote installation gör du genom att sätta in cdn och starta servern. Med "Server Assistant" gör du sedan installationen från din kliendator.

Ursprungligen av Micke W:

Om du med graffa kort menar grafikkort så stämmer det inte. Det går alldeles utmärkt att koppla en skärm till xservern.
En remote installation gör du genom att sätta in cdn och starta servern. Med "Server Assistant" gör du sedan installationen från din kliendator.

Alla xserve har inte grafikkort

Ursprungligen av D Damlin:

Alla xserve har inte grafikkort

Du har rätt, tror dock att G4 hade det som "default" val och man var tvungen att välja bort det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-25 13:05

Okej då var jag felinformerad om Xserver....

Ska jag ha Server Assistant installerat på min klientdator?
Jag bootar alltså bara på Server CDn och sedan ska ServerAssistant på något magiskt sätt sköta resten?
Lät extremt Maccigt... Hur installerar jag det jag behöver på Klient datorn?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-04-25 13:57

Det står i Getting started-pdf:en hur man gör remote install för Xserve.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-25 14:04

Morr, enda dokumentet jag inte läste för att det kändes för "basic" för sådana saker...
Men mycket som är basic i Äpple världen är ju ganska anvancerat på andra plattormar

Tack!

En remote Install görs med dom cd-skivor som följer med xserve.
Installationen görs från en annan mac.

Dom xserve som benämns som "cluster node" har inte grafikkort.
Förstår inte riktigt varför.
Kan ju knappast bli billigare, det borde ju vara samma moderkort i men med grafikkortet avstängt på nåt sätt.
Eller om det är ett nytt moderkort, isåfall borde det ju bli dyrare att tillverka 2 olika moderkort.
jaja... apple har ju alltid lite konstiga saker för sig tycker jag. Ingen utmatningsknapp på cd-fronten.
Tar bort strömknapp på tangentbord osv.

1
Bevaka tråden