Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sparar alltid Version Cue i hemmappen?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-25 23:51

Var hos en kund i fredags, som i förbifarten påpekade när vi diskuterade Adobe CS och Version Cue, att han inte kunde få sina filer att ligga i en annan mapp eller hårddisk än den som hemmappen ligger.

Klart att det måste gå sa jag och kollade lite inställningar, men icke! Jag fick ge upp!

Det verkade som om man i inställningspanelen för Version Cue, utan problem kunde spara någon form av "datafilsmapp" och "Backup-mapp" på den andra hårddisken, men de faktiska filerna fortfarande låg i hemmappen.

Har inte uppdaterat till CS själv än så att jag kunde testa, men är det någon annan som använder Version Cue och har en lösning på att få filerna att ligga på valfri disk i datorn och inte i hemmappen?

Tycker som kunden att det är lite dumt att inte kunna få spara på en speciell jobbdisk.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-26 10:05

Det skulle jag också vilja veta. Är det någon föresten som använder Version Cue?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-27 09:58

Verkar som om ingen använder Version Cue?

Kan det kanske bero på ovanstående problem?

Richard Rönnbäck kanske har lite inside information?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-04-29 10:29
Ursprungligen av Chilleboy:

Verkar som om ingen använder Version Cue?

Kan det kanske bero på ovanstående problem?

Richard Rönnbäck kanske har lite inside information?

Är precis därför jag inte använder Version Cue, skulle gärna göra det. Att man måste ha filerna i sin hemmapp gör det hela bökigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-29 10:19

*bumb*

1
Bevaka tråden