Inte kan väl myndigheter ta fram en lösning som bara fungerar på ett OS. Det måste väl bara vara tjänstefel.
I rymden kan ingen höra dig skrika...
Här följer en lätt absurd historia:
Min käre 62-årige far, numera Powerbook 12"-ägare som "kan det där med data" och "det så kallade Internet" ringde FSBs tekniska support när han inte fick igång BankID på sin XP-burk. Personen i andra var mycket tekniskt insatt i systemet och lämnade en hel del handfasta tips, bla att ladda hem en Javauppdatering, till vilken han fick en länk. Till råga på allt fick han ett direktnummer till supportkillen. Schysst!
Det funkade tyvärr inte så mycket bättre och glad i hågen drog han igång Safari på kraftboken för att testa. Bingo! Rakt igenom!
Farsan ringde upp till supporten igen och berättade att det funkade så bra på Macen att han kan vänta med PC:n.
- Men...det skall inte funka på Mac, sa supportkillen
- Jodå! Funkar jättebra, sa fadern
- Men vi skulle helst se att du INTE använder den på din Mac, eftersom det inte fungerar på den plattformen, hasplade supportkillen ur sig.
Har ni hört något så dumt???? "Du får inte använda det som fungerar, för det skall inte fungera".
Kan det vara så att man är osäker på som händer i bankens datorer när man använder en osupportad plattform på klientsidan? Pengar som flyttas hej vilt....