Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stillbild från video?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-27 11:10

Jag har en film som jag vill ta ut en bild ifrån så bra som möjligt. Vilket är bästa sättet? Något program som gör det bättre än andra? Något knep i fcp?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-27 15:04

I FCP:
- Make freeze frame
- Export image/frame

För bästa resultat skall du ett så stillastående object som möjligt, speciellt om du filmat med interlaced video. Jag burkar ta ut tre-fyra bilder och ta in dem i Photoshop samt kompositera ihop de som ser bäst ut för att få bort så mycket video/interlaceing som möjligt.

Jag vet att det förr fanns ett program som byggde en stillbild på en serie bilder från video för att på så sätta få bort brus och ovälkomna artifakter. Kommer dock inte ihåg vad det hete...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-04-27 19:07

Tack för tipset. Ska dessutom kolla om jag inte har någon gamal kopia av Cleaner, där jag tror att den funktionen fanns...

  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 11:44

Det är säkert QT Blender Erik tänker på men det kräver att du har mycket lite rörelse i bilden.

Vad du behöver är en bra deinterlacer. Jag tror alla tre delarna i denna effekt passar som handsken: http://www.kvicktajm.se/finaltouchpro/

1
Bevaka tråden