Jag förstår mycket väl reaktionen mot det tjafs som förekom i tråden. Den startades för att samla lite synpunkter på val av ny dator, men några personer kapar den för att de hakar upp sig i en irrelevant diskussion om busshastigheter, minneshastighet och annat, som inte bidrog ett dugg till trådens ursprungliga frågeställning. Trots att den som startade tråden konstaterade att det inte gick att få något ut av den längre, så fortsatte tjafset.
Ska det vara så svårt att hålla sig till ämnet? Starta en ny tråd, och diskutera där, om ni vill tala om något annat. Det var inte bara jazzper som fick tråden att spåra ur, utan alla som började tjafsa om fel ämne.
För egen del tycker jag det hade passat bäst om alla de inlägg som fick tråden att handla om något annat hade raderats, och sedan ge en förklaring till varför inläggen tagits bort. Då kunde de som ville fortsätta med den ursprungliga frågeställningen,. Men huvudsakligen tycker jag ändå agerandet var rätt - det skapar bara en massa irritation när två-tre personer lägger beslag på en tråd för att tjafsa om något som inte har med ämnet att göra.