Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign till webben

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag gör en produktion som går i tryck!
för att göra det använder jag mig av indesign CS
vad jag skulle villa göra är att kunna beskära ut delar av sidorna som är gjorda för tryck och spara som .jpg för webben
Nu exporterar jag till pdf som jag sedan öppnar i PS och beskär ock väljer "spara för webben"

det är ganska omständligt hur kan jag förenkla detta finns det någon plug ?

Indesign kan exportera ut som jpeg direkt. Gör denna export i högsta kvalitet. Sen gör du en action inne i Photoshop som beskär och sparar med rätt inställningar i Spara för webben. Du kan även göra en s k droplet från denna action. En liten programsnutt du droppar bilden på som sen kör rätt action.

En annan variant:

Exportera ut som flersidig PDF. Öppna PDF i Acrobat och beskär alla sidor i ett svep. Spara.

I Photoshop CS finns ett kommando som delar upp PDF-filen i separata psd-filer. Leta under File: Automate.

Öppna sen Photoshops File Browser. Markera psd-bilderna och välj lämplig exportfunktion. Sampla ner upplösning, spara för webben så har du dina jpeg.

InDesignsom ett bättre alternativ till Pagemaker?

Jag arbetar med en textbank på nätet och vill lägga texterna i en enhetlig mall för att sedan göra om dem till jpeg-filer. Är det vettigt att göra mallarna i Indesign och isåfall vilken version är bäst att jobba i? Hur lätt är det att jobba i InDesign med texter i relativt komplicerade mallar? De flesta av oss jobbar i OS 9.2, fungerar det, eller måste vi ha OSX?

1
Bevaka tråden