Jag förstår din fina tanke att vara utan reklam, men släpp den! Du kommer inte att få tillräckligt många abonnenter för att tjäna in ditt arbete.
Tänk istället att du får in riktad reklam från TV-bolag - smakfull som sagts tidigare. Då kan du lägga in kopplingar från reklam till tablå, till iCal, till sms-tjänst etc. Du har allt betalt, sidan är gratis för besökare och då får du bättre besökssiffror osv.
När jag nu går i tankar att skaffa digitalbox (helst med hårddisk och datorkoppling) eller digitalTV-kort (PCI) ser jag gärna att en tablåsida har nödvändiga kopplingar till mina inspelningsprogram - typ iCal - som ju används av Alchemys PCI-kort. När deras kort kommer med Boxerkortplats är succén ett faktum. Datorn kopplad till TVn och allt i datorn - häpp!
Om du nu ändå vill ha "abonnenter" föreslår jag prenumerationsservice istället. All blippa in sms eller annat varje gång man skall få tillgång till en tjänst verkar krångligt. Byt lösen 1 gång i månaden och maila ut ett nytt till prenumeranter. 20 kr i månaden=240 kr per år för total TV-programsservice?
Men det är bara vad jag tycker.