Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Help med panther inst.!!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 20:16

Hej!

Jag har powermac g5 dual med powermac g5 installations cd samt köpte jag panther å installerade på g5'an.
Två frågor :
1- panther 'n som består utav 3 cd skivor , är de full versioner eller bara uppgradering ?
2- Jag försökte installera os panther på powerbook g4 1ghz som hade os 9 från början som jag raderade. varje gång jag ska välja hd för att installera så säger den att det inte går att installera, jag får röd utropstecken på hd'n hela tiden. jag prövade med panther cd'n, installations cd utan resultat.
Please help!

• Oregistrerad
  • 2004-04-30 20:41

1- bör vara full
2- kolla disken med skivverktyg (på inst.cd:n) och starta sedan om från inst.cd:n

• Oregistrerad
  • 2004-04-30 20:54
Ursprungligen av Pär:

1- bör vara full
2- kolla disken med skivverktyg (på inst.cd:n) och starta sedan om från inst.cd:n

Jo, jag stoppade in skivverktyg men den dyker inte up.
På Installations cd'n ( os 10.2.7) så står det POWERMAC G5, är det så att det inte fungerar i Powerbook g4 eller,
när man väl har raderat os 9 ( i powerbook) ska man inte bara stoppa in panther cd'n å börja installera?
Det står ingenting om detta i installations booken.

• Oregistrerad
  • 2004-04-30 21:03

Skivverktyg finns på första installations CD:n ( i menyn under arkiv)
10.2.7 funkar bara på G5 (10.2.6 och 10.2.8 funkar på G4:an)
Om os9 har jag inte en susning - struntade i det så fort 10.2 kom - men är det bara drivers på HD:n även för 9 så är det väl så som du antar…

edit: 10.3 är i mitt tycke en rejäl sväng käckare än 10.2… …väl värt pengarna…

• Medlem
  • Norrköping
  • 2004-04-30 22:40

Installationsskivorna till G5 går inte att använda till G4.

1
Bevaka tråden