Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredband 2000 COMHEM och mac os panther

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-03 16:13

hej
jag har skaffat bredband 2000 från comhem och jag undrar om någon speciel inställning på min mac panther måste göras ?
det går bra att surfa och allt men upplever att det inte går så snabbt som jag trodde det skulle vara.
kanske ett kryss man gör någonstans eller i själva routern ???

tack

Testa hastigheten med hjälp av TP test så ser du om du får det du har livit utlovad.

http://www.tptest.se/

Byt webbläsare till Mozilla FireFox så blir det lite raskare

  • Oregistrerad
  • 2004-05-03 16:22

ComHem kan vara lite slätt på vissa orter eftersom det sköts av skanova - och dom har väldigt väldigt dålig kapafictet i sina DNS-servrar... (på många ställen).

Fast det beror ju på när du tycker det är långsamt, om det är när sidan renderas (då jobbar den ju oftast mot samam adress) så är det nog något annat. Är det från det att du knappar in www.varttusansomhelst.se tills att det börjar rendera så är det DNS:en...

Prova "ping" mot 10.0.0.1 och kolla tiden, 10-20ms är bra...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-03 21:40

Du behöver du inte ställa in macen på något särskilt sätt. Kör ett tptest, som sagt, du bör få 1,8-2 mbps i mottagning och kring 400 kbps i sändning. Långsammare än så? Ring com hems support och berätta om ditt problem!

  • Medlem
  • 2006-09-30 15:49

Jag har comhem 8mbit och senaste veckorna har det börjat att gå riktigt sakta med namn uppslagningen, är det någon som har tips på någon bra namn server som jag kan köra mot så jag slipper comhems nedkörda?

1
Bevaka tråden