Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivbehörigheter i Panther vs Jaguar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är lite nyfiken om andra har upplevt samma sak som jag. Under Jaguar och tidigare versioner kunde man som bekant köra reparation av rättigheter hur ofta som helst, och det rättades alltid till en massa saker. Sedan jag installerade Panther har jag kört reparation väldigt sällan, och det är aldrig mer än en eller två saker som rättas till. Har Apple fixat det gamla problemet med ständigt krånglande rättigheter i Panther? Hur blir det för er när ni kör kontroll/reparation?

Det ska också sägas att jag har lagt över mina användarkonton på en annan hårddisk, vilket jag gjorde ett tag efter att jag uppgraderat. Kan det bero på detta istället, så att jag nu sitter med en massa felaktiga rättigheter på en skiva som inte kan rättas av skivkontroll, eftersom den inte innehåller systemet? Jag har dock för mig att det nya läget med rättigheter uppstod direkt när jag hade installerat Panther - alltså innan jag flyttade användarkontona.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-05 23:43

Varför verkar det alltid vara massa felaktiga rättigheter? Varifrån kommer de? Finns även detta problem i Windows?

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-05-06 14:54

nikce: finns nästan inga rättigheter i Windows, det är därför det finns så många virus till Windows

Upprepar den fråga som jag hellst vill ha svar på: Fortsätter skivverktyget att reparera lika mycket rättigheter under Panther som under Jaguar för er andra, eller är det mycket färre reparationer?

• Oregistrerad
  • 2004-05-06 15:15
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Upprepar den fråga som jag hellst vill ha svar på: Fortsätter skivverktyget att reparera lika mycket rättigheter under Panther som under Jaguar för er andra, eller är det mycket färre reparationer?

Nä, jag har oxå frapperats av att det är så lite som skall fixas nu för tiden...
Verkar ju mest bara vara ISO9660 (eller vad nu CDformatet med säkerhetsproblem heter - därför rättningen till det udda "nummret") och lite nyinstallerat...
Är dock inte hundra på om det är mindre fel eller om nya skivverktyg inte är så noga

1
Bevaka tråden