Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

To be mac or not to be?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-04 16:51

Jag plannerar att kopa en barbardator i slutet av sommeren.
Har spanat runt lite, trots att jag har anvant pc de senaste 13aren (gamla 286 finns fortfarande kvar)

For ngra ar sedan nar vi senast bytte stationar kollade jag lite smatt pa mac, men bristen av bra speltitlar avskrakte, (med aldern kommer mognaden)
Jag har nu haft mojligheten att kora Powerbook G4 ngra ganger och jag far erkanna att jag ar fralst, sa latt snabb, och skon att anvanda.
Radd for att bli mobbad av alla Pc dyrkare maste jag ju stalla lite fragor till insatta personer.

Om jag skulle kopa en powerbook g4 1.5ghz med 512ram och 128mb radeon 9700
Skulle den tacka min speltorst och skulle jag ha mojligheten att forsatta spo dessa sega pc anvandare i t.ex. Quake och Unreal.

Eller tycker ni att en "barnlig" person som jag ska halla mig till PC

Ps radda mig fran Dell trasket! Ds

/Christian

• Medlem
  • 2004-05-04 17:12

Köra Quake är åtminstone inga som helst problem på betydligt sämre macar, så jag utgår från att det funkar. Tänk dock på att Counterstrike inte finns till Mac. Där borde nästan Apple själva gå in, för det finns många som är lika beroende av det som av kaffe.

• Oregistrerad
  • 2004-05-04 17:37

Ar mkt medveten om att counterstrike inte finns till mac
Men som sagt jag har mognat med aldern och tillbringar mkt mer tid som vanlig anvandare an som spelare, och jag vill bara "veta" om datorn klarar spelen jag skulle kunna tanka mig att spela.

Vet ni om det gar att spela mot PC anvandare over LAN och internet?

Jag är inte helt säker på Quake, men unreal är inga som helst problem att spela med vännerna som kör pc.. har gjort det själv på några lan när man verkligen inte haft något annat för sig

• Medlem
  • 2004-05-04 20:11

...och jag säger tvärt om mot föregående talare, varpå båda borde fungera.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-05 11:21
Ursprungligen av yuppy:

Jag plannerar att kopa en barbardator i slutet av sommeren.
Har spanat runt lite, trots att jag har anvant pc de senaste 13aren (gamla 286 finns fortfarande kvar)

For ngra ar sedan nar vi senast bytte stationar kollade jag lite smatt pa mac, men bristen av bra speltitlar avskrakte, (med aldern kommer mognaden)
Jag har nu haft mojligheten att kora Powerbook G4 ngra ganger och jag far erkanna att jag ar fralst, sa latt snabb, och skon att anvanda.
Radd for att bli mobbad av alla Pc dyrkare maste jag ju stalla lite fragor till insatta personer.

Om jag skulle kopa en powerbook g4 1.5ghz med 512ram och 128mb radeon 9700
Skulle den tacka min speltorst och skulle jag ha mojligheten att forsatta spo dessa sega pc anvandare i t.ex. Quake och Unreal.

Eller tycker ni att en "barnlig" person som jag ska halla mig till PC

Ps radda mig fran Dell trasket! Ds

/Christian

512mb minne kanske är en smula lite. Men det är klart att du ska switcha. Vi har det mycket roligare.

1
Bevaka tråden