Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allvarlig bug i NEC 616

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag trodde att jag hade otur, men det är tydligen en bug som finns i hela världen om man läser inläggen i forumet på Aussie3g (http://aussie3g.com/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=30&sid=d7dcb70db4bef3c693e95f906a10aafc )

SMS försvinner.
Telefonen indikerar att man har fått ett SMS, vilket man också har, men det finns inte i telefonen hur man än letar. Enligt ovanstående länk är det en bug som finns i alla versioner av NEC616s mjukvara.

Det är ett oerhört stort problem för mig, eftersom folk numera litar på att SMS kommer fram. Det är frustrerande när man märker att man fått ett SMS som telefonen har raderat. Och det skumma är att ibland kommer dom fram, ibland inte. Ingen logik.

Har någon här talat med 3 i Sverige om detta?

Jag ringde supporten i lördags och dom trodde att det var ett nätfel och skulle felanmäla, men sen har jag inte hört nåt från dom.

• Oregistrerad
  • 2004-05-06 16:35

Jag har råkat ut för det två gånger. Båda gånger har jag haft "meddelande skickat"-rutan uppe, vet inte om det kan ha något med det att göra.

Fick nytt SIM-kort igår. Det är bättre nu. 3 tror att det är ett nätfel och inte telefonen. SIM-korts bytet motiveras av att jag hamnar på ett annat ställe i deras nät då. Typ.

1
Bevaka tråden