Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple - mobiltelefoner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-08-24 12:18

Jag är en Mac entusiast som har sålt Mac i 4 år och säljer numera mobiltelefoner. Säkert 60% av de kunder jag har som kommer och undrar lite om kopplingar mellan sin telefon och sin dator kör Mac. Ändå är det bara till Nokia som det finns ett litet program för att få ut den högre hastigheten som deras 6210/Cardphone ger.

Inser inte Apple hur viktigt det är att det måste finnas program för att synka mot Outlook och andra program och i övrigt kunna utnyttja dom möjligheter som telefonerna på marknaden idag ger.

Jag önskar en riktig diskussion i detta ämne och att man verkligen går hårt på Apple och mobiltelefontillverkarna för att få fram produkter för allt som GPRS till program för att synka telefonerna mot alla möjliga olika typer av program. Det är ju inte direkt så att mobiltelefoner är ett nytt påfund...

Håller med dig om att det bör finnas synk vara för mer än Nokia telefoner.

Så svårt kan det inte vara..

O andra sidan har jag själv dumpat min mobil som hade almnacka etc o kör enbart mobilen till det den är till för.. samtal o sms (sen att man kan skicka o ta emot epost via pop3/smtp är inte dumt, men inget jag använder)

Men givetvis bör det finnas vettig programvara för de som utnyttjar sina mobiler till mer än mig..

Nokias 9110 kan du synka mot Macen med MacSuite!

Sen finns det SIM-express och ngt program för att skicka SMS via mobilen från samma "tillverkare".

Håller med om att Nokia-stödet är klart sämre för Mac än PC..

Nokia-stöd finns dock för Mac, om än ganska litet. Vad gäller Ericsson är det en skandal dvs inget alls! Kanske det går att använda som 9.6k-modem men inte mer...

Är det någon som felsökt en Nokia Card Phone 2: felmeddelande No dial tone?

• Oregistrerad
  • 2003-02-14 23:15

Detta eviga problem med Nokia....
Nu har jag tänkt att gå steget ut och köra OS X med visst tusan blir det ju problem med min Nokia card Phone. har tidigare använt mej av ID express program och det har fungerat kanon med bra hastighet osv.
Men i OS X hittar man ju inte ens pc card kortet.

tacksam för råd.

För dej som ej fick dial tone så är det nog så att du får gå in på modem via fjärranslutning och kolla att datorn hittar dit kort, för har du haft det ute ur datorn så väljer datorn någon annan port.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-15 00:06
1
Bevaka tråden