Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda hem bilder

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Ett plötsligt problem; sedan någon vecka uppför sig mina nedladdade bilder annorlunda. Klickar jag på den nedladdade bilden öppnas Explorer och där visas bilden. Klumpigt o ohanterligt. Hur kan jag återgå till det vanliga - att bilderna kan ses som "självständiga" jpg.bilder?
Tacksam för svar.
Imac/Explorer 5.1/OS9.2.2

Senast redigerat 2004-05-10 17:24
Ursprungligen av stefan ingemar:

Hej! Ett plötsligt problem; sedan någon vecka uppför sig mina nedladdade bilder annorlunda. Klickar jag på den nedladdade bilden öppnas Explorer och där visas bilden. Klumpigt o ohanterligt. Hur kan jag återgå till det vanliga - att bilderna kan ses som "självständiga" jpg.bilder?
Tacksam för svar.
Imac/Explorer 5.1

Om du använder OSX så markerar du den eller de filer du vill ändra och väljer Visa info (kringla - I) och i fliken Öppna med, så väljer du det program du föredrar. Du kan klicka på knappen Ändra alla om du känner för det så blir alla filer av den typen du markerade associerade med det programmet du vill.

Jag använder OS 9.2.2 - jag har nog inte tillgång till den funktionen. Tack ändå.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-05-10 18:01

Om jag inte minns fel, så har 9.2.2 en liknande funktion.
Välj en bild, ta Ctrl (dvs. Äppel-knappen) + i
Nånstans i dialogfönstret ska du kunna välja vilket program du vill ska öppna den ch alla andra likadana filer med.

1
Bevaka tråden