Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej Info om Apple

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 09:44

Hej

Jag håller på med ett skolarbete om Apple's historia så det skulle vara trevligt ifall man kunde få lite tips om böcker och internetsidor, helst böcker eftersom att jag ej har hittat någon än.

Mvh Adam

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 09:51

http://www.apple-history.com/

Där kan man se alla datorer de har gjort från 1976 till 2004.

http://www.geocities.com/SiliconValley/Lakes/7588/

Länkar till massor av applehistoriksidor.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 09:56

Steve Jobs : vandringen är målet / av Jeffrey S. Young

Beskriver Steve Jobs och Apple fram till mitten av 80-talet.

På länken:

www.folklore.org

kan du läsa om Apple och Macintosh tillblivelse. Sidan är gjord av Andy Hertzfeld som var en av de som var med och skapade Mac. Där finns många berättelser om hur saker och ting gick till. Det är rätt kul att även Woz ibland lämnar kommentarer till historierna.

Sedan finns det en ny-reviderad version av boken:

Apple Confidential 2.0: The Definitive History of the World´s Most Colorful Company.
by Owen Linzmayer
ISBN: 1593270100
2:nd Edition January 2004

även Fire in the Valley: Making of The Personal Computer finns, men den är svår att få tag på idag. Kanske finns den på ett bibliotek.

Annars bara sök på google eller Amazon på: Apple History; så får du hur mycket som helst.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-05-11 14:41

Sen finns filmen Pirates of Silicon Valley som handlar om Steve Jobs, Steve Wozniak, Bill Gates, Steve Ballmer och deras respektive företagsstart.

Hos Amazon

IMDB

Den gick på teve för inte så länge sedan, så någon har säkert den inspelad, eller om du har en välsorterad videobutik i krokarna så kanske det går att hyra den.

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 22:46

Apples gamle VD John Sculleys självbiografi är översatt till svenska. Odyssé - Från Pepsi till Apple heter den om jag inte missminner mig. Lånade den på ett bibliotek 1997.

1
Bevaka tråden