Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apacer USB minne 64 MB+AppleWork

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 21:33

När jag sticker in den i min iBook står det att jag har matat in en skiva som inte kan läsas av OS X. Trodde den skulle funka på Mac, men då gör den inte det tydligen? Eller? Kan nån hjälpa mig med att få det att funka, om det nu passar till Mac?

Finns det nått billigt USB minne som funkar till min iBook och till min stationära PC. Behöver inte vara så stort.

När jag sparar saker i AppleWork, och vill spara det igen, måste jag skiva in namn och allting och spara över filen som jag redan sparat (som spara som ungefär), kan man på nått sätt få den att spara automatiskt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-12 00:50

Angående USB-minnet. Kan vara så att du behöver formatera minnet för att det ska fungera på din Mac. Finns massor med USB-minnen som fungerar till Mac. Inga krångliga saker det där. Kolla http://www.macoteket.se för att vara helt säker men som sagt så brukar de flesta minnen fungera. Frågar den inte om du vill formatera den när du stoppar in den?

Om Appleworks Är inte helt säker på vad du menar. Men borde det inte gå om du trycker in Äpple - S ?
Annars finns det en Audo-Save under Prefs > Grneral > Topic: Files.

• Oregistrerad
  • 2004-05-13 00:05
Ursprungligen av acke:

Angående USB-minnet. Kan vara så att du behöver formatera minnet för att det ska fungera på din Mac. Finns massor med USB-minnen som fungerar till Mac. Inga krångliga saker det där. Kolla http://www.macoteket.se för att vara helt säker men som sagt så brukar de flesta minnen fungera. Frågar den inte om du vill formatera den när du stoppar in den?

Om Appleworks Är inte helt säker på vad du menar. Men borde det inte gå om du trycker in Äpple - S ?
Annars finns det en Audo-Save under Prefs > Grneral > Topic: Files.

Tack för länken, ska kolla runt lite där.

Jo, det gjorde den faktiskt. Tryckte på formatera, kom till nån meny och sen visste jag inte vad jag skulle göra.. Vaad ska jag göra? (hahaha, märks det att jag är nybörjare?)

Nej, det funkar inte, när jag tar vanligt spara Apple - S så kommer jag till samma meny som "spara som" och måste skriva in ett filnamn och välja format. Jättestörande... =/

• Oregistrerad
  • 2004-05-12 20:44

Apacer kör jag på Mac, både os9 o X, och windows. Men den kan behöva formateras, jag har råkat ut för detta när den matats ut fel. Ibland är den kass på pc, ibland på 9:an o ibland på X.et. Formatera om den på en mac i DOS-format och med drivisar för 9:an så borde den fungera. Om inte så är det nog fel på minnet, vi har råkat ut för vissa andra märken som strular på Macen och har fått byta dem hos tillverkarn, det var fel på en hel serie, bl a SanDisk cruzer mini.

• Oregistrerad
  • 2004-05-13 00:07
Ursprungligen av Hogge:

Formatera om den på en mac i DOS-format och med drivisar för 9:an så borde den fungera.

Låter som en bra grej, om jag bara visste hur man gör det =/

• Oregistrerad
  • 2004-05-13 09:21

Sorry jag skulle beskrivit bättre men så här gjorde jag: gå till programmappen, öppna verktygsmappen och välj skivverktyg, markera ditt USB-minne och klicka på fliken radera. I rullgardinsmenyn väljer du MS-Dos filsystem och kryssar i MacOS 9 drivrutiner i rutan under. Klicka sedan på radera. Om detta fungerar skall den nu kunna användas på MacOS9, X och PC.

• Oregistrerad
  • 2004-05-14 18:19
Ursprungligen av Hogge:

Sorry jag skulle beskrivit bättre men så här gjorde jag: gå till programmappen, öppna verktygsmappen och välj skivverktyg, markera ditt USB-minne och klicka på fliken radera. I rullgardinsmenyn väljer du MS-Dos filsystem och kryssar i MacOS 9 drivrutiner i rutan under. Klicka sedan på radera. Om detta fungerar skall den nu kunna användas på MacOS9, X och PC.

Ah, nu funkade det, tack så jättemycket för hjälpen!

1
Bevaka tråden