Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skicka e-post med mail.app??!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-11 22:13

Sen nån uppgradering på sistone kan jag inte skicka några mail med "Mail". Den tar snällt emot som förut, men vägrar ge ifrån sig. Har inte ändrat några inställningar, har två olika adresser till olika servrar (mail.mac.se och smtp.home.se). Undrar om det har med D.Link adslmodemet att göra? Har rebootat det ett par gånger och startat om datorn. Det har varit så här nu ett par veckor, typ....

Nån som vet vad det handlar om?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-11 22:19

Kolla du med din internetleverantör

  • Medlem
  • 2004-05-12 09:03

Jag såg någon liknade på macfixit.com
efter att folk har installerat senaste security update

blandat saxat:

"Mail.app, Entourage issues One of the most widely reported problems with the latest security update concerns SMTP mail accounts in a variety of e-mail clients including Apple's own Mail.app and MIcrosoft's Entourage.
Specifically, a number of Entourage users are received the following message when attempting to send messages in Entourage:
"Mail could not be sent using the account "AccountName." A connection failure has occurred. Error: -3260"

"The problem went away (for both Entourage and Mail.app) after the following 2 actions in sequence:

I applied this script /Library/Scripts/Mail/Scripts/Manage/SMTP/Servers.scpt

In mail.app, I deleted all my SMTP profiles, and recreated them. (I believe action 1 didn't [immediately] solve the problem, but I don't recall for sure.)

Micke

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-12 09:29

Som Pär säger har många av de stora internetleverantörerna börjat spärra alla smtp-servrar utan sina egna. Bland dessa leverantörer finns Telia, Chello och Bredbandsbolaget. Testa att lägga till en smtp-server med namnet smtp.<internetleverantör>.com/se och se om den går att skicka från. Lusläs annars nyheterna på din internetportal.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-12 20:39

Ok, tack för svar! Jag har Telia och ska kolla upp det... Ingen annan med samma operatör som råkat ut för samma sak och löst det?

  • Oregistrerad
  • 2004-05-12 20:57

Söker du så ser du flera som har haft problemet och löst det (antingen använda telias smpt eller och deas "relay")

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-12 21:04

Sökte förstås men tydligen inte tillräckligt djupt.

Hur som helst hittade jag det, så för er som fortfarande inte hittat lösningen:

Ny inställning - för dig som påverkas
Smtp-server: smtprelay1.telia.com
Denna inställning gäller för dig som skickar e-post med en avsändaradress som inte är knuten till ett e-postkonto hos Telia ( till exempel dittnamn@aol.com eller dittnamn@home.se). Inställningen gäller även dig som har en egen e-postserver.

Tackar för hjälp!

1
Bevaka tråden