Är väl inget fel på Borås... ja visst är den liten och kulturutbudet lika med noll men visst har stan sin charm... tro det eller ej men jag tittar faktiskt på hus där och vill bort från Göteborg... gillar iof Göteborg avsevärt mycke mer än Stockholm där jag bodde mellan 48-77. Det tar trots allt bara 35 minuter med bil till Göteborg då man vill göra annat. På 35 minuter hinnar man inte med tunnelbanan från Karlaplan och ut till Farsta så det är pendelavstånd.
Det är ju lite det som är min poäng, det att kulturutbudet är lika med noll, dessutom är det en hopplöst grå stad. Om man är kreativt lagd så kan omgivningarna verkligen ta död på lusten till det mesta ...
Gillar man krogar med drängfulla (med betoning på dräng) människor som enbart spelar Power Shit Radio- / Radio Shitty-musik så är det bara att njuta i fulla drag ... Jag har sett de mest häpnadsväckande beteenden på krogen i Borås; t ex top-kitade tjejer som varit så fulla att de bokstavligt tagit raka vägen (dvs. över bord och stolar) till baren! Killar som stått och skränat Öh-öh-öh öh i kör hela kvällen etc. etc.
Om man bilar så tar det precis som du säger inte mer än 35-40 minuter till arbete eller skola. tåg och buss tar cirka en timme.
Då kan man spendera sina helger i en stad som götet och trivas med livet istället!
Stefan