Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"command prompt"

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att ladda upp en site. Trots att hotellet (midPhase) säger att allt är OK och att de kan se den så kan jag inte se den (får bara "Index of/ Parent Directory, WEB-INF/, private" etc etc. ) Har rensat cache, tidigare i Favoriter, skrivit om adressen etc etc.

Nu har dom skickat ett komando upplagt så här:

tracert xxxxxxxxxx.com

och uppmanat mig att göra följande: "Please try to run this command in your command prompt and show me the result."

Vad menas? Hur gör man? Någon som vet?

Fredrik F

(iMac, Mac OS 10.2.8, Explorer, GoLive)

• Oregistrerad
  • 2004-05-14 17:50
Ursprungligen av Fredrik01:

(iMac, Mac OS 10.2.8, Explorer, GoLive)

Talar du om det för dom så ordnar det sig nog

• Oregistrerad
  • 2004-05-14 18:18

Jag skulle tippa på att de vill att du öppnar Terminal och skriver:
traceroute xxxxxxxxxxxxxxx.com

och sen copy paste'ar resultatet till dom. Om du vill va lite snajdig så kan du skriva såhär istället:
traceroute xxxxxxxxxxxxxxx.com > resultatet.txt
och attacha filen resultatet.txt i mailet så slipper du copy paste'a

snyggt domänman förresten

/jensa

varför traceroute heter tracert på windows är något man kan undras över, gissar väl på att det är nån gammal relik ifrån 8+3 filnamns tiden kanske..

Hursomhelst, gör som schmuck säger, kan tilläga att den gör, om du inte tycker det framgår av texten som dyker upp när du kör traceroute, är att den kolla upp vart i världens alla nätverk du går för att komma till en viss destination.
Är väl lite som att säga "för att åka till oslo ifrån malmö åker du genom helsingborg varberg, göteborg osv", vilket ju tex kan vara bra att veta om man vill "felsöka" någon som har åkt vilse..

1
Bevaka tråden