Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

JAR-problem (noob-varning)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-14 18:12

Någon Javakunnig här?

När jag skriver jar -cf TimeTest5.jar TimeTest5.class com/*.*
så svarar datan
tcsh: jar: No match.

Då tror man ju lätt att det helt enkelt inte finns någon jar installerad. Om jag iställlet skriver bara jar så får jag istället snällt serverad usage-info, och då verkar det ju som om jar finns där.

Någon som kan komma på vad jag gör fel?

Mac OS 10.3.3
...och ja, jag är javanybörjare..

/Tage

Vad är det du egentligen försöker göra?

Om jag förstår det rätt så vill du skapa en jar-fil som heter TimeTest5.jar och den ska innehålla TimeTest5.class plus alla filer i com/ biblioteket.

Finns TimeTest5.class? Finns det ett com/ bibliotek och innehåller det några filer?

Joakim

• Medlem
  • 2004-05-17 09:35

Ja, det är rätt. TimeTest5.class finns i samma bibliotek där jag försöker skapa jar-filen, och biblioteket com likaså. com innehåller sen en rad undernivåer och sedan tre filer som ska inkluderas i jar-filen.

Vet inte hur felmeddelandet ska tolkas. Är det tsch som inte hittar jar, eller är det jar som inte hittar filerna

Tack för svaret!

/Tage

Ok, det kanske är så att det inte fungerar rekursivt när du skriver com/*.*

Pröva med -C: jar -cf TimeTest5.jar TimeTest5.class -C com/

Joakim

• Medlem
  • 2004-05-17 15:23

Tack,

Jag fick hjälp av en kollega på jobbet. Exemplet i min bok var så klart skrivet för Windows. I unix (och mac os X) kan man inte ange en directorystruktur som com/*.* eftersom det inte fanns ngn fil som hette . i com. Man skriver alltså istället jar -cf TimeTest5.jar TimeTest5.class com/*

Enkelt när man fick svaret serverat

/tage

1
Bevaka tråden