Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jaaa!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-17 14:03

Nu sitter jag och skriver på min nya mac, äntligen! Det är en underbar känsla och nu ska jag ta reda på hur jag kan koppla in mina filer från min gamla pc. Jag älskar min mac. Mac OS X är underbart än så länge och jag är superlycklig. Dock känner jag mig som en blåval i sahara när det gäller smidighet.

Enklast är att lägga upp en ftp-server på Windows-maskinen för att sen koppla upp sig mot den. Så gjorde jag, efter många sorger och besvär med andra metoder...

Grattis, förresten, kommer själv ihåg den dagen.

• Oregistrerad
  • 2004-05-17 14:17
Ursprungligen av Leftrustle:

Enklast är att lägga upp en ftp-server på Windows-maskinen för att sen koppla upp sig mot den. Så gjorde jag, efter många sorger och besvär med andra metoder...

Jag körde filutdelning i windows och det funkade klockrent, gick igång direkt

• Medlem
  • 2004-05-17 14:09

du får ändra i din profil. Det ser ut som om du fortfarande väntar.. Grattis!

• Medlem
  • London
  • 2004-05-17 19:18

Ehhh, vore det inte enklare att köra ftp eller fildelning på maccen? Ftp-server finns ju inbyggt, det gör det inte i Windows...

• Medlem
  • 2004-05-22 00:39
Ursprungligen av jb:

Ehhh, vore det inte enklare att köra ftp eller fildelning på maccen? Ftp-server finns ju inbyggt, det gör det inte i Windows...

Det finns väl i XP pro, fast det är ett jäkla styr att få igång det. Måste lägga till tjänster och mcc-konsoler och massa annat strunt...

Eller har jag fel? Använder bara PC till spel

• Medlem
  • Österåker
  • 2004-05-17 21:27

Grattulerar och välkommen!!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-21 19:25

Har fått allt att fungera utom en sak - hur delar jag ut en mapp i nätverket?

• Oregistrerad
  • 2004-05-21 19:31
Ursprungligen av xerent:

Systeminställningar --> Fildelning typ

grattis förresten!!

/jensa

Ursprungligen av xerent:

Dela en mapp på PC:
Dela ut en mapp på PCn. Se till att PC och Mac ligger inom samma IP, tex 10.0.1.10 på PC och 10.0.1.20 på Mac. Välj kringla + K (Connect to server) i finder på Mac. Om du inte ser din mapp i fönstret som dyker upp då så skriv in smb://10.0.1.10/namnpådeladmapp (eller vad du nu stälde in för IP). Ange lösen om det efterfrågas.

Dela mapp på Mac:
På Mac så är mappen "Public" alltid delad. Se till att PC och Mac ligger inom samma IP, tex 10.0.1.10 på PC och 10.0.1.20. Gå in i systeminställningar på Mac och titta under "Sharing" (vet ej vad det heter på svenska). Kryssa i Windows sharing. Använd sedan utforskaren i dein PC (Windoes Explorer?) och sök efter din Mac, antingen genom att söka på IP (10.0.1.20) eller på din Mac:s namn (detta hittar du också under Sharing i sys.pref.). Ange lösen om det efterfrågas.

Lycka till!

1
Bevaka tråden