Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transfer av fil OS9 till OS X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-17 23:13

Vi har en maskin (ABI PRISM 7700 Sequence Detection System) som är styrd med en PowerMac (OS9). Datafilen som genereras efter en körning behöver jag flytta till min dator som har OS 10.3 och Classic (OS 9). Har provat att skicka filen med ett email, men analysprogrammet känner inte filen. Samma problem om jag lägger filen på ett USB-minne. Har gjort en diskimage (inte med Toast) och skickat den (email)...fungerar inte att mounta! När jag tog filen på ett USB-minne till en annan Mac (OS 9) så ser filen ok ut (rätt ikon). På denna dator som har Toast gjorde jag en imagefil som jag tog med mig till min dator, och när jag mountar den ser allt bra ut och jag kan börja jobba!

Vadför blir det så här? Finns det något enklare sätt som jag kan göra, så jag slipper gå till datorn med Toast varje gång?

  • Medlem
  • 2004-05-18 01:55

Inte för att jag har nåt vettigt svar - men kan du inte maila den till OS9-maskinen, spara om och skicka vidare? Har du prövat att spara om filen på OS9-maskinen till USB-minnet? Är det samma version av analysprogrammet på båda? Eller är det en vanlig text-fil?

Verkar som en speciell fil. Min första tanke är att det är resursdelen av filen som inte kommer med. Men det borde egentligen inte vara något problem. Går analysprogrammet i Classic eller OS X? Att inte diskimagen går att mounta är annars det som verkar mest konstigt...

1
Bevaka tråden