Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenhet av AVerKey Lite (VGA -> TV converter)?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-21 23:51

Är det nån som har testat AVerKey Lite (VGA -> TV converter) för att spela upp filmer från datorn till en TV?

Jag har nyligen köpt en Elgato EyeTV 400 och tänkte använda en gammal imac G3 500MHz för att spela upp filmerna på TV´n. Elgato´n kör jag på en G5:a.

Om nån har testat så vore det intressant att veta om bilden är OK?

Hälsar
Peter

Jag är också nyfiken på denna produkt. Verkligen ingen som har erfarenhet av den?
P g a det ngt magra och dyra utbudet av grafikkort med tv-utgång för Mac, känns VGA -> TV som ett tänkbart alternativ. Åtminstone ekonomiskt...

hmm...kör ett snabbsvar här det är säkert någon som läser detta i framtiden. Jag har kört denna grunka kopplad VGA -> Composit..alltså ingen kvalitet att tala om här. Först så hade jag en G4 450, G4 500DP, PC Nvidia och dessa funkade fint....gick att justera lite kring bilden med knapparna på grunkan om det går snett. Den bästa bilden fick jag dock direkt från Nvidias TV-ut utan grunkan. Däremot verkar det inte som den funkar als med min 1GHz powerbook med miniDVI->VGA converter direkt till denna. skärmen klonad eller utökad får jag bara skit på alla upplösninger den stödjer. som tidigare burkar har funkat på. Min tv är från 80-talet skall tilläggas. Tror nog att SVIDEO eller COMPONENT rockar bättre.

1
Bevaka tråden