Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låg nivå med Apple-högtalare

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-22 14:17

hej
jag har apples speakers på min g4 med panther men fy vad låg det låter, även när jag har ljudet på högsta nivå.
ska det vara så låg ljudnivå ??????

tack

Vilka speakers?

Bollarna funkar vad jag vet bara med iMac G4 samt kuben, fast då med seperat förstärkare.

  • Medlem
  • 2004-05-22 16:27

är det så ?????????????? kanske är det därför det låter så lågt. jag ska kolla på apples hemsida.
tack

Ursprungligen av bono:

är det så ?????????????? kanske är det därför det låter så lågt. jag ska kolla på apples hemsida.
tack

Nope dom ska funka med PowerMac G4, har du dom anslutna till mini-uttaget eller USB?

Apple Pro Speakers

Apple Pro Speakers utnyttjar den kraftfulla ljudtekniken från Harman Kardon. Du ansluter dem till datorn med en enda kabel som skickar 20 watts ljud (10 watt per kanal) till högtalarna med en frekvens på mellan 70 hertz och 20 kilohertz.

Systemkrav
• G4-baserad iMac eller Power Mac G4

Anm. De analoga Apple Pro Speakers är inte USB-baserade men kräver en dator med ett miniuttag för Apple-högtalare. Apple Pro Speakers bör bara användas med nya G4-baserade iMac-datorer eller Power Mac G4-datorer från efter den 9 januari 2001.

Ursprungligen av Woz.af.Mac:

Nope dom ska funka med PowerMac G4, har du dom anslutna till mini-uttaget eller USB?

Apple Pro Speakers

Apple Pro Speakers utnyttjar den kraftfulla ljudtekniken från Harman Kardon. Du ansluter dem till datorn med en enda kabel som skickar 20 watts ljud (10 watt per kanal) till högtalarna med en frekvens på mellan 70 hertz och 20 kilohertz.

Systemkrav
• G4-baserad iMac eller Power Mac G4

Anm. De analoga Apple Pro Speakers är inte USB-baserade men kräver en dator med ett miniuttag för Apple-högtalare. Apple Pro Speakers bör bara användas med nya G4-baserade iMac-datorer eller Power Mac G4-datorer från efter den 9 januari 2001.

Som du själv skriver så finns det två varianter. En som fungerar med vissa macar, och en som går på alles...

Ursprungligen av whoami:

Som du själv skriver så finns det två varianter. En som fungerar med vissa macar, och en som går på alles...

Nej, så står det inte alls, var läser du inte det någonstans?

Apple Pro Speakers bör bara användas med nya G4-baserade iMac-datorer eller Power Mac G4-datorer från efter den 9 januari 2001.

Dvs alla efter 9 jan 2001.

Ursprungligen av Woz.af.Mac:

Nej, så står det inte alls, var läser du inte det någonstans?

Apple Pro Speakers bör bara användas med nya G4-baserade iMac-datorer eller Power Mac G4-datorer från efter den 9 januari 2001.

Dvs alla efter 9 jan 2001.

Det finns en variant av Pro Speakers som kopplas in med USB, och en som inte har USB men som kan kopplas analogt med en special kontakt som är trepolig och lite längre än ett valigt tvåpoligt hörlursuttag. Analog inkoppling är endast möjlig på Macar som har denna specialkontakt och en inbyggd lågnivåförstärkare. Jag har haft ett par analoga Pro Speakers utan USB med en specialkontakt.

Ursprungligen av whoami:

Det finns en variant av Pro Speakers som kopplas in med USB, och en som inte har USB men som kan kopplas analogt med en special kontakt som är trepolig och lite längre än ett valigt tvåpoligt hörlursuttag. Analog inkoppling är endast möjlig på Macar som har denna specialkontakt och en inbyggd lågnivåförstärkare. Jag har haft ett par analoga Pro Speakers utan USB med en specialkontakt.

Just det, ett mini-uttag, vad jag vet så har alla G4:or dom sista åren ett sådant uttag.

  • Medlem
  • 2004-05-23 06:33

hej
de är anslutna till USB. finns de nån kabel att köpa som kan kopplas in till mini-uttaget och mina speakers ?

Ursprungligen av bono:

hej
de är anslutna till USB. finns de nån kabel att köpa som kan kopplas in till mini-uttaget och mina speakers ?

Dom skall vara anslutna via USB. Om du upplever ljudet som lågt så kan det bero på att iTunes (och DVD-spelaren mm) har separata volymkontroller. Alltså en volymreglage i programmet och en för hela datorn. Helt idiotiskt men så är det. Dra upp volymen i iTunes och datorn så bör det låta mera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 09:54
Ursprungligen av bono:

hej
jag har apples speakers på min g4 med panther men fy vad låg det låter, även när jag har ljudet på högsta nivå.
ska det vara så låg ljudnivå ??????

tack

Har du USB varianten? I så fall har du samma som jag, blir riktigt irriterad då jag inte kan koppla in minipluggen på min g5:a utan tvingas köra med usb varianten som har mycket lägre ljud än den andra.
Hittar du någon lösning så säg gärna till. Jag vill också veta!

/glemme

1
Bevaka tråden