Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Msn

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag är nu här på 99mac...Men jag har en fråga?
Som gäller MSN..mellan mac och pc..varför går det inte att se
på cam om den andra har pc??
Skulle va tacksam för svar

Hej, och välkommen hit!
Det får du nog fråga Microsoft. De verkar inte vilja ge oss macanvändare den funktionen.

/Kristofer

Ursprungligen av Kristofer G:

Hej, och välkommen hit!
Det får du nog fråga Microsoft. De verkar inte vilja ge oss macanvändare den funktionen.

/Kristofer

Ok..så det finns inget att göra med andra ord?!

Ursprungligen av Kristofer G:

Hej, och välkommen hit!

/Kristofer

Tack så mycket glömde jag att säga oxå..

Finns det inga tredjeparts program som gör så att pc msn användare kan se ens cam och tvärt om?

Ursprungligen av Chaosstar:

Finns det inga tredjeparts program som gör så att pc msn användare kan se ens cam och tvärt om?

Inte vad jag har hittat.

Det jag tycker är skumt är att MS har haft MSN Messenger som en del i deras idé om att intigrera i företagsnäten med. PÅ kundmöten har de sagt att Macarna och PCs skulle ha samma funktionalitet.

Min lilla teori var att Office 2004 har tagit mer tid och resurser än beräknat och MSN Messenger hamnat på efterkälke.

• Medlem
  • International user
  • 2004-05-23 17:43

Har inte yahoo ngn typ av ”msn” som klarar att länka med msn...???

Ursprungligen av fjellis:

Har inte yahoo ngn typ av ”msn” som klarar att länka med msn...???

Nej. Dom har en egen, och populär i USA, tjänst som heter Yahoo! Instant Messenger. Finns även för mac, och stöder webcam där också. Men inte via MSN, som är konkurrenter med varandra. Faktikst riktigt trevlig klient, dom 10 min jag har använt den

http://messenger.yahoo.com/

Det enda lösningen som jag ser det är väl att använda iChat-->aol instant messenger
om man ska använda cam, fast då måste ju de du vill chatta med gå över till "Aol" istället Msn och det kanske inte var din tanke.

• Medlem
  • International user
  • 2004-05-26 08:37

Har en dotter o son dom vill strypa mig långsamt... Jag köpte en Logitech mini - webcamera som det stod X på.... så min dumma xxxx trodde självklart att den skulle fungera med deras msn-ande... hahahhaaaa---- icke..

Skrev till deras support och det trodde de med att den skulle... och gav mig nedladdningslänkar... till msn - skrev igen och fick samma länkar.. Mailade igen och numera inget svar....

Ringde Logitechs stockholmskontor för att jag ville lämna den åter... icke sa nicke.. det stod ju att den var X kompatibel... (men inte till vad) så där är jag...

De lovade förresten att ringa åter - vilket de INTE gjort... Minus till Logitechs stockholmskontor.

Ryktet går att MSN ska få webcam-support snart. Problemet är nog som Pizzabudet säger att Office 2004 och framförallt VPC 7 tog upp på tok för mycket av deras krafter. Mac-enheten av Microsoft är inte speciellt stor med tanke på hur pass invecklade program de tar åt sig att utveckla. Version 4 av MSN för mac ser många som en besvikelse men samtidigt är den versionen en klar förbättring vad gäller integrationen med nya Office.

1
Bevaka tråden