Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Visa svarsbrev i Mail

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-05-24 00:38

Angående att svara på ett brev i Apples e-postprogram "Mail" så står följande att läsa i "Hjälp":

Citat:

Placera markören före eller efter originaltexten genom att klicka och tryck på returtangenten innan du börjar skriva. På så sätt misstas inte svaret för originalbrevet.

En böjd pil visas i statuskolumnen bredvid de brev som du besvarat.

Klicka på den böjda pilen så öppnas en kopia av svarsbrevet du skickade.

Detta har jag gjort och så länge brevet som jag svarat på ligger i inboxen, så går det utmärkt att klicka på den böjda pilen och se mitt svar. Men när jag flyttar det besvarade brevet till en annan brevlåda så fungerar det inte längre att klicka på pilen och se svaret. Mitt svar hittas då inte. När jag provar att lägga tillbaka det besvarade brevet i inboxen och sedan klickar på den böjda pilen så visas mitt svar utan problem.

Ska det vara så? Jag vill kunna sortera mina mail i valfria brevlådor och ändå kunna se svaret när jag klickar på den böjda pilen. Funkar inte det?

Förvisso är det apposten som fungerar säkrast här i den Bengaliska djungeln, men "det finns stunder då Fantomen mailar som en vanlig man" och då måste allt klaffa. Gör det inte det så är det läge att dela ut dödskallemärken!

Ursprungligen av Fantomen:

… så länge brevet som jag svarat på ligger i inboxen, så går det utmärkt att klicka på den böjda pilen och se mitt svar. Men när jag flyttar det besvarade brevet till en annan brevlåda så fungerar det inte längre att klicka på pilen och se svaret. Mitt svar hittas då inte. När jag provar att lägga tillbaka det besvarade brevet i inboxen och sedan klickar på den böjda pilen så visas mitt svar utan problem.

Ska det vara så? Jag vill kunna sortera mina mail i valfria brevlådor och ändå kunna se svaret när jag klickar på den böjda pilen. Funkar inte det?

Och jag visste inte ens att man kunde hitta sitt svar genom att trycka på pilen…

Förut var det en av macens absolut bästa funktioner, att systemet höll reda på var filer fanns även om jag flyttade dem hit och dit. Alias funkade alltid, till skillnad från i det där kontorssystemet ni vet.

Men jag tycker att det blir fler och fler program som förvirras av att jag har flyttat en fil sen sist, och att Apples eget Mail inte ska kunna hantera sorterad post är ju upprörande eller rent av buggigt! Det blir en buggrapport på det här!

• Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-05-25 00:07

Upprörande är det förvisso! Hur gör man för att enklast skicka en buggrapport?

1
Bevaka tråden