Om ca en månad börjar WWDC och kort därefter är det dags för MacWorld Boston.
Här är vad jag tror kommer lanseras
OSX 10.4
Nya G5 Powermacar upp till 2.6Ghz
Nya skärmar upp till 30"
Nya iPods med färgskärm och PDA/videomöjligheter
PowerBook G5 1.4-1.8 Ghz
iMac G5 1.6-2 Ghz
"iSurprise" Projektor kamera eller "iBox".
Plus diverse nya och uppdaterade mjukvaror.
Apple designade skrivare/scanners vore inte heller helt fel.
Givetvis kommer inte allt ovanstående lanseras men mer än hälften dyker nog upp.
Nya PowerMac G5? ja absolut, tror dock inte att det blir några upphetsande nyheter, mer en speed-bump av existerande modeller.
iMac G5? nej tyvärr, jag tror att Apple siktar på vattenkylning där och det verkar som om dom har problem med det. Samma med PowerBook G5, där har redan Apple sagt att vi inte kan förvänta oss PowerBook G5 förrens tidigast i slutet av detta år, förmodligen på MWE i början av nästa år.
Nya iPod? kanske men tveksamt, Apple har historiskt sett varit ganska konservativa när det gäller framgångsrika produkter, dom vill mjölka existerande modeller så länge det går. iPod mini var inget innovativt från den synpunkten, bara lite extra-mjölkning
Nya skärmar?, ja det tror jag, om inte på WWDC så iaf detta år, Apples nuvarande skärmar är i skriande behov av en rejäl teknisk uppdatering, dom har inte den kapacitet som man kan förvänta sig av LCD skärmar anno 2004 för det priset. För att inte tala om designen, en mer maskulin "G5 look" behövs.
MacOS X 10.4 preview har Apple redan bekräftat att den skall visas på WWDC, skall bli intressant, blir det en longhorn killer eller väntar dom tills 10.5?
Var det btw någon som visste om det blir en live sändning av WWDC över internet?