Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur konverterar jag m4a-filer till mp3?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-24 14:09

min bärbara kan bara spela mp3, hur bär jag mig åt för att att omvandla andra filtyper till mp3?

tack på förhand!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-24 14:26

Din bärbara vad då för något? iTunes finns ju för både Mac OS och Windows. Men du kanske använder Linux?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-24 15:49

bärbara mp3-spelare?

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-05-24 16:00

Välj importera i Itunes inställningar. Välj därefter importera med MP3-kodare och välj din kvalitet. Därefter markera din låt i Itunes och ctrl-klicka - välj konvertera markeringen till MP3. Klart!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-24 22:41
Ursprungligen av pijon:

Välj importera i Itunes inställningar. Välj därefter importera med MP3-kodare och välj din kvalitet. Därefter markera din låt i Itunes och ctrl-klicka - välj konvertera markeringen till MP3. Klart!

super!! tack så mycket, borde jag ju nästan kommit på själv... jag syftade på min bärbara mp3-spelare av märket Asono (världens minsta enligt asono :-).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-25 15:58

Var beredd på att få mycket sämre kvalité på dina låtar. Man ska aldrig komprimera två gånger om man kan undvika. Bättre att rippa in med från CD på nytt.

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-05-25 16:11

Har komprimerat låtar dubbelt och inte hört några stora förändringar på kvaliteten. Mp3-kodningen är inte så förstörande av de hörbara frekvenserna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-26 10:57

Ok, alla har olika öron och krav. JAg hör en tydlig försämring när jag har testat det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-26 18:46

ljudkvaliteten ...

jag tycker också att det blir klart sämre kvalitet - i och för sig måste man ju inte ha kristallklart ljud när man är ute och springer, men ändå ...

hur bär man sig åt för att få låtarna att sparas som mp3 direkt? (hoppas det inte är ytterligare en dum fråga )

• Medlem
  • Linköping
  • 2004-05-26 19:03

det finns inga dumma frågor.. nu när du väl har gjort ändringen är det bara att importera från CD direkt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-05-27 19:40
Ursprungligen av pijon:

det finns inga dumma frågor.. nu när du väl har gjort ändringen är det bara att importera från CD direkt.

toppen!

• Oregistrerad
  • 2004-05-29 00:28

men

Vad trött jag blir när man inte kan bränna MP3-cd´s av mitt AAC bibliotek på 5500 låtar.... Man har ju ingen lust att mata in CD-plattorna en gång till för att få dem i MP3 format.... Jag skaffade en sån där Bilstereo för tre år sen (dyr på den tiden), som spelar MP3-CD´s.

/Magnus

1
Bevaka tråden