Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite frågor

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag hade tänkt att piffa upp min 6500/250 lite grann och undrar hur jag ska göra/vad jag ska använda och vilka priser det kan ligga på

1. RAM
jag vill lägga till extra ram minne, vilket sorts minne ska jag använda? sdram kanske? och vad kan det kosta att lägga till 128 mb?

2. Nätverkskort
behöver även ett 10/100 mbits nätverkskort, vilka passar till en 6500 och vad kan det kosta? den har ju iaf en pci plats vad jag vet eller kasnke t.o.m 2

3. Hårddisk
får man plats med en intern hårddisk till i den? och vad kan 10-20gb kosta?

hoppas ni kan svara på dessa frågor

/rosdahl

• Medlem
  • International user
  • 2001-10-06 15:40

Ajajaj...

RAM: 168 pinns Dimm, dom hittar du hos Macoteket.se och dom kostar ca 899 (ex moms) för 128 mb. (Ganska billigt faktiskt)

Nätverkskort hittar du också hos Macoteket, det kostar ca 400:- ex moms för ett 10/100 mbit

En 20 Gig HD.. Finns det så små?
En 30 giggare hittade jag, den kostar 1295:- ex moms.

Detta sammlar ihopsig till ett par tusenlappar... Om du har en begränsad budget så anser jag att du ska sälja performan, köpa en 7500 PowerMac för någon tusenlapp (typ 1.200:-) så får du en dator med bra framtid. Du kan då trycka in ett Voodoo 3 för typ 300 (Beg) och den där 30 giggarn plus lite ram och en ny processor (400 MHz G3 = 2000:- ex moms) så har du en ganska kraftig dator som även dom senaste spelen funkar redigt bra på.
Jag har spelat Q3 på en dator med samma specs men med en 266 G3a och det fungerade redigt bra måste jag säga. Även i lite högre upplösningar.

1
Bevaka tråden