Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävling på Lunarstorm.se

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min sambo tipsade mig om en tävling som hon sett på lunarstorm.se, där man kan vinna lite prylar från apple och microsoft. Blev dock lite betänksam när jag såg deras formulering om tävlingen. Citat från lunarstorm.se "För George Orwell var 1984 en outgrundlig främmande framtid. För dig är kanske 1984 ett svagt luddigt barndomsminne eller till och med ett årtal innan du ens var född. I år firar Microsoft 20 år som ledande utvecklare av mjukvara till Mac." Tycker inte riktigt att den formuleringen överänsstämmer med verkligheten.

• Medlem
  • 2004-05-24 22:50

I den meningen att de flesta macare använder nån del av office är det väl riktigt.

Ursprungligen av Baron:

I den meningen att de flesta macare använder nån del av office är det väl riktigt.

Men inte i 20 år. appleworks kom ju förre office.

• Medlem
  • 2004-05-25 21:17

Jag använde Word i tio år innan jag ens registrerade att Apple works gick att skriva i. Och jag fortsatte med Word.

• Oregistrerad
  • 2004-05-25 21:36

Word 1.0 kom tillochmed ut på Mac innan det kom till PC platformen..

Var inte Excel, eller åtminstånne föregångaren till Excel, ett Mac program? Känns i alla fall som om det borde ha varit det

Ursprungligen av MagnusB:

Var inte Excel, eller åtminstånne föregångaren till Excel, ett Mac program? Känns i alla fall som om det borde ha varit det

Stämmer bra det, första två åren var Excel uteslutande ett Mac-program. Excel släpptes faktiskt redan 1985, och då fanns det helt enkelt inte så många alternativ. När MS släppte sitt missfoster till DOS-skal portades dock Excel också.

Hittade för övrigt en behagfullt insnöad sida om ämnet: Brief History of Spreadsheets

Före Excel

Och före Excel fanns Multiplan, också till Mac. Den hade en historia på andra plattformar, men blev "grafisk" i Mac-versionen.

• Oregistrerad
  • 2004-05-25 22:17

Jag köpte en beggad G4 Cube för ett tag sen. word var tydligen installerat(!) Men det gick att ta bort (nice)

My name is jensa (aka apan) och jag tog bort härket

Föregångaren till Excel hette Visicalc och utvecklades på Apple ][: http://www.bricklin.com/visicalc.htm

1
Bevaka tråden