Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns "Vmware" för MacOSX?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-05-28 22:17

Jag letar efter ett program för OSX med samma funktionalitet som Vmware har på PC. Jag skulle vilja kunna köra andra OS i virtuella maskiner under OSX. Finns det något sådant?

Allså, virtuella maskiner utan emulering. Jag är medveten om Virtual PC och är inte intresserad av det i detta fallet.

• Medlem
  • Tjörn
  • 2004-05-28 22:20

Basilisk II med det kan du köra OS6 - OS8.
Vill du ha nånting riktigt så får du nog installera Linux och där köra MOL (Mac on Linux)
då kan du köra massa gäst os

• Medlem
  • International user
  • 2004-05-28 22:27

Mjo, saken är den att jag vill kunna köra Linux pga att jag utvecklar program som ska funka både under Linux och Macosx. Men hårdvarustödet under linux är så pass dåligt att det inte går, iaf när det gäller min PB. Så därför hade jag hoppats på en form av omvänd MOL som löste alla mina problem

Vad sägs om Linux i Windows 2000 i VirtualPC i OS X? Stötte på det när jag letade efter en version av CoLinux till OSX (finns inte, iallafall inte när jag kollade sist).

Vad är det för problem med hårdvarustöd du har?

• Medlem
  • International user
  • 2004-05-29 01:30

Haha, den lösningen känns dock en aning suboptimal

Det främsta problemet är att det inte finns stöd för AirportExtreme-kortet som sitter i PBn. Och eftersom jag utvecklar ett program som använder internet så blir det lite klurigt utan sådant stöd.

Sedan är det ju lite problem med grafikkort och sådant också men det är inte så allvarligt för min del.

Dessvärre är nog VirtualPC eller bochs det närmaste en lösning du kommer.

1
Bevaka tråden