Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Finns det några fler defragmenteringsprogram än Norton system utilities? Jag har letat lite grann men jag har inte hittat något. Det är klart att det bästa skulle vara att installera om systemet, men det har jag inte tid med just nu...
DiskWarrior är inte ett optimeringsprogram, däremot gör Alsoft ett optimeringsprogram som heter DiskExpress Pro. Som desvärre inte fungerar på HFS Extended diskar. En ny version är på gång skriver de.
quote:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn: Känner inte till något annat program än Norton.
DiskWarrior är inte ett optimeringsprogram.
ohennig kanske menade Alsoft PlusOptimizer som medföljer när man köper DiskWarrior.
Alsoft PlusOptimizer är ett defragmenteringsprogram.
Så det finns alternativ till Norton. http://www.alsoft.com/PlusOptimizer/index.html
quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson: ohennig kanske menade Alsoft PlusOptimizer som medföljer när man köper DiskWarrior.
Så det finns alternativ till Norton. http://www.alsoft.com/PlusOptimizer/index.html
Ja men se på tusan, så har man haft fel på 99mac oxo
quote:Skapades ursprungligen av: Petter Mårtensson: ohennig kanske menade Alsoft PlusOptimizer som medföljer när man köper DiskWarrior.
Tänkt, det var precis vad ohennig menade men var för slö för att skriva. Och så började ju Buffy på dansk tv precis då
quote:Skapades ursprungligen av: jakob.: Om man är ute efter ett gratisalternativ?
Är det förresten nödvändigt att defragmera?
Finns inga som jag vet funkar. har sett några för något år sedan.
I mac OS X så behövs det inte om man låter datorn stå på. stänger man av den ofta så kan det vara en idé att köra defragmentering MEN det kan man med bli långsammare... har dock bara testat i 10.1.5 ej i 10.2...
Under Mac OS 9 är det nästan ett krav att göra det ganska frekvent. En gång i månaden är inte för lite...