Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det Externt Chassi för Apple SuperDrive?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
skulle behöva tips på om det finnd något externt chassi som skulle passa till en Matsushita UJ-815. (Den kommer från en PB G4 12".
Krav:
Skall kunna boota från den, dvs det skall gå att instyaller OSX från den.
Krav två är att den skall kännas igen av Apples Applikationer som DVD player osv.
USB eller FW spelar ingen roll. Har all tid i världen. (nästan)
Det sista kravet är att det skall medfölja en flexkabel för anslutning mellan DVD-eheten och anslutningen i chassit.
(Tycks vara omöjligt att få tag i en flexkabel som passar inne i PB 12" G4. Min är nämligen sprucken. Mot tar därför även tips var jag kan få tag i en dylik.

Hälsningar
Richard

• Oregistrerad
  • 2004-06-03 14:51

Med tanke på att den är slot-laddad blir det nog svårt att få den snyggt monterat i ett externt kabinett. Men dustin har ett ide till usb2 kabinett för 5,25" slimline.

Apple borde ju ha kablar som passar. Tveksamt om någon annan har i rätt form.

Ursprungligen av emilsson:

Med tanke på att den är slot-laddad blir det nog svårt att få den snyggt monterat i ett externt kabinett. Men dustin har ett ide till usb2 kabinett för 5,25" slimline.

Nu är det funktionaliteten som är det viktigaste. Det estetiska får komma i handra hand.

Ursprungligen av emilsson:

Apple borde ju ha kablar som passar. Tveksamt om någon annan har i rätt form.

Apple har inte kablar att sälja. Vill man ha den utbytt får man gå till en Auktoriserad PB G4 12" AL verkstad för att få den utbytt. Det innebär att jag måste plocka ihop min PowerBook för att dom skall kunna plocka isär den och byta kabel. Har testat driven i min PB G4 Ti 400. Fungerar men är är anslutningen till moderkortet annorlunda än till 12 AL. Driven får ligga uppe på fel sida och upp o ner.

Hälsningar
Richard

1
Bevaka tråden