Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dev.tools vs. xcode ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-03 16:01

vad är skillnaden mellan dev-tools och xcode?

jag har dev-tools installerat men funderar på att lägga in xcode, måste jag avinstallera dev-tools innan? jag har för mig att mycket i de bägge paketen är lika/samma. misstänker att det kan uppstå konflikter och att onödigt utrymme på hd:n ockuperas.

--micke l

Vad menar du med dev-tools? Är det Apple:s Development Tools (som numera verkar heta Xcode Tools) du menar så är det bara att uppgradera. Ingen avinstallation är nödvändig.

Joakim

• Oregistrerad
  • 2004-06-05 14:48

Xcode fungerar endast under 10.3 och senare, under vilket du inte borde ha kunnat installera tidigare utvecklingsverktyg då det hade blivit versionskonflikter gentemot Cocoa ramverket... men man vet aldrig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-05 18:45
Ursprungligen av laax:

vad är skillnaden mellan dev-tools och xcode?

jag har dev-tools installerat men funderar på att lägga in xcode, måste jag avinstallera dev-tools innan? jag har för mig att mycket i de bägge paketen är lika/samma. misstänker att det kan uppstå konflikter och att onödigt utrymme på hd:n ockuperas.

--micke l

Du behöver inte avinstallera dev-tools. Installeraren kollar innan vilka filer som ska bort eller bytas ut osv. Du ska givetvis helst köra panther också då Xcode kräver det.

• Medlem
  • 2004-06-06 12:33

tack,
men känner mig fortfarandde förvirrad. är det så att apple dev.tools numera kallas xcode efter 10.3?

(kör 10.3)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-06-06 13:13
Ursprungligen av laax:

tack,
men känner mig fortfarandde förvirrad. är det så att apple dev.tools numera kallas xcode efter 10.3?

(kör 10.3)

Jupp, Xcode och dev.tools är samma sak förutom att det är nyare och att Project Builder är utbyt med Xcode ist.

1
Bevaka tråden