Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är PACE support services

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

När jag startade upp min Powerbook G4 med OS X idag la jag märke till att efter den vanliga texten "Välkommen till Macintosh" stod det "Väntar på PACE support services". Har inte lagt märke till detta tidigare. Är det någon som vet vad PACE support services är för något?

Ursprungligen av musikalg:

Hej!

När jag startade upp min Powerbook G4 med OS X idag la jag märke till att efter den vanliga texten "Välkommen till Macintosh" stod det "Väntar på PACE support services". Har inte lagt märke till detta tidigare. Är det någon som vet vad PACE support services är för något?

Oops , PACE är väl ett kopieringsskyddsföretag

Ursprungligen av Errol Garner:

Oops , PACE är väl ett kopieringsskyddsföretag

Hoppsan? Någon sorts spyware kanske?

Ursprungligen av musikalg:

Hoppsan? Någon sorts spyware kanske?

På sitt sätt men har du något program som kräver hårdvarudongle en iLok kanske ?

Ursprungligen av Errol Garner:

På sitt sätt men har du något program som kräver hårdvarudongle en iLok kanske ?

Kollade lite på nätet, men hittade inget som skulle kunna passa på något av mina program. Har inget program som kräver någon form av dongel. Jaja, jag kör väl på och ser vad som händer.

Fotnot:
Jag kollade sökte runt lite efter pace på hårddisken och hittade några filer som verkar ha hamnat där samtidigt som jag testade ett ljudredigeringsprogram.

Jättestort tack för hjälpen. Saker och ting är mycket lättare att lösa om man vet inom vilket område man rör sig.

Ursprungligen av musikalg:

Kollade lite på nätet, men hittade inget som skulle kunna passa på något av mina program. Har inget program som kräver någon form av dongel. Jaja, jag kör väl på och ser vad som händer.

Jag hittade det här på nätet kanske förklarar en del.

"It seems that when you install CS, a software portection program called "PACE Support Services" installs itself, too, at the very highest system level (in fact, when I started up thins morning, I saw the "Waiting for PACE Services: message, following the "Checking disks" message)"

  • Oregistrerad
  • 2004-06-05 00:33

Om du har kört demon av Waves (ljud redigerings pluggar) så installerar den automatiskt pace programet den håller reda på när dina två "trial veckor" har gått ut.

/e

1
Bevaka tråden