Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla photoshopare med mera:
Jag tänkte att jag skulle göra en ny avatar... kanske en som rör sig!!!!
Hur gör jag detta?
Jag har en digitalkamera som jag kan ta bilder med eller filmsnuttar
Nån som är haj på det kan väl förklara för mig hur jag gör i photoshop eller annat program
Skulle vara roligt att veta både för rörlig bild och stilla!

• Oregistrerad
  • 2004-06-05 19:01

animeradGIF

Om du har photoshop har du antagligen ImageReady också. Det använder du till att åstadkomma animerade gif:ar.

Coolt ska testa det!!!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-11 17:28

Att göra enkla animerade gif:ar är busenkelt och kul även i Makromedias Fireworks
- Men det är "inte för intet" som de flesta valt att låta bli (!)
(Då det knappast finns något mer irriterande att ha en "HoppandeBlinkandeJuckande" avatar i ögonvrån när inläggen duggar tätt.)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-11 17:35

Ett annat litet tips är att "knycka"-spara ner de avatarer och andra animerade gifbilder som du tycker om, öppna dom i ditt favorit webbredigeringprogram och se hur många secunder/frames som andvänds för insperation och seochlär .
+ petra +

Ursprungligen av petra:

Ett annat litet tips är att "knycka"-spara ner de avatarer och andra animerade gifbilder som du tycker om, öppna dom i ditt favorit webbredigeringprogram och se hur många secunder/frames som andvänds för insperation och seochlär .
+ petra +

Det ska jag göra
Jag märkte att det inte var så lätt att få ner filstorleken till det som tillåts.
TAckar

• Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-11 18:10

Vassegoo
Maybe baby The Export Wizard can help you get on the right side and find the target size

1
Bevaka tråden