Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formattera extern HD i FAT32 och MAC OS Extended

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Skulle vilja skapa 2 partitioner på en extern Firewire hårddisk och formattera dem FAT32 och Mac OS Extended.

Det går inte att göra det varken via Macen eller PCen så vitt jag vet, känner någon till något sätt att göra det?

Kan även tänka mig investera i mjukvara som kan lösa problemet om det behövs, men har inte hittat något....

Tack för hjälpen!

/Francesco

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-06-06 10:26
Ursprungligen av francesco:

Hej!

Skulle vilja skapa 2 partitioner på en extern Firewire hårddisk och formattera dem FAT32 och Mac OS Extended.

Det går inte att göra det varken via Macen eller PCen så vitt jag vet, känner någon till något sätt att göra det?

Kan även tänka mig investera i mjukvara som kan lösa problemet om det behövs, men har inte hittat något....

Tack för hjälpen!

/Francesco

Det går att lösa med är lite krångligt.
Först måste disken partitioneras på en PC, därefter formateras den ena partitionen på PCn.
Koppla sedan disken till macen och formatera den andra partitionen.

Ursprungligen av Narogh:

Det går att lösa med är lite krångligt.
Först måste disken partitioneras på en PC, därefter formateras den ena partitionen på PCn.
Koppla sedan disken till macen och formatera den andra partitionen.

Tack för svaret, har prövat, men inte lyckats...Macen låter inte partitionerna ligga kvar och tar bort allt när man försöker formatera den ena partitionen. Hoppas jag gjort något fel....

Har du testat denna metod själv?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-05 16:03

ipartition verkar vara programmet du söker

1
Bevaka tråden